Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، استفانو سیوییر نماینده کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در اردن، گفت از زمان بازگشایی گذرگاه جابر در 15 اکتبر، سه هزار و 885 آواره سوری از اردوگاه آوارگان ازرق در اردن به سوریه بازگشته اند.
اردوگاه آوارگان ازرق اردن، مکانی است که بسیاری از کسانی که از جنگ داخلی سوریه فرار کرده اند، به آنجا پناه برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان اردوگاه مواد اساسی لازم برای حفظ این آوارگان را دارند، اما کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل می گوید آوارگان بطور پیوسته در حال بازگشت به وطنشان هستند. این اردوگاه سال 2014 در منطقه بیابانی غرب ازرق احداث شد و قابلیت نگهداری بالغ بر 50 هزار آواره را دارد.
بر اساس آمار سال 2018 کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، از 8 هزار و 823 سرپناه در داخل این اردوگاه استفاده می شود، و در سه مورد از هر ده خانوار، یک زن سرپرست خانوار است. همچنین بر اساس برآورد این سازمان، بیش از 57 درصد جمعیت این اردوگاه کودک هستند، که بیش از 200 تن آنها کودکان صغیر بی سرپرست هستند. استفانو سیوییر، نماینده کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در اردن، گفت از زمان بازگشایی گذرگاه جابر در 15 اکتبر، سه هزار و 885 آواره سوری به سوریه بازگشته اند. این در حالی است که دولت اردن بازگشت چهار هزار و 300 نفر را ثبت کرده است. اما سیوییر می گوید پایگاه داده های این سازمان بازگشت سه هزار و 885 نفری را که نامشان در این سازمان ثبت شده است، تایید می کند. نام بسیاری از آوارگانی که در اردن زندگی می کنند، در کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل ثبت شده است.
بنا بر اعلام مقامات اردنی، بیش از یک میلیون و 300 هزار آواره سوری از سال 2011 در اردن زندگی کرده اند. کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل می گوید نام 647 هزار نفر در این سازمان ثبت شده است و حدود 126 هزار نفر در اردوگاههای آوارگان به سر می برند. سیوییر افزود، بازگشت آوارگان بطور داوطلبانه است اما هر گونه کاهش بیشتر بودجه ممکن موجب تشدید فشار برای بازگشت آنان به سوریه شود. وی همچنین گفت بیشتر سه هزار و 885 نفری که به سوریه بازگشتند، از منطقه درعا هستند که در هفته های اخیر ثبات نسبی در آن برقرار شده است. سیوییر تصریح کرد از سال 2016 تا ژوئن 2018 بازگشت حدود 17 هزار آواره سوری ثبت شده است. وی گفت آمار منتشر شده توسط سازمان های دیگر که فراتر از 30 هزار نفر است، درست نیست و بازتاب تردد عمومی در مرز است. نماینده کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در اردن گفت: ”تجارت زیادی در مرز صورت می گیرد. در واقع بعضی ها دو، سه یا چهار بار در روز در مرز تردد می کنند. بنابراین، اگر هر ترددی را حساب کنید، روشن است که آمار خیلی بالاتر می شود.“
وی همچنین تصریح کرد، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل شروع به همکاری با مقامات اردن در گذرگاه مرزی به منظور ایجاد توانمندی لازم برای مدیریت مناسب روند بازگشت آوارگان و ارائه اطلاعات در موقع لزوم کرده است.
وی تصریح کرد: ”هدف ما در حال حاضر حمایت از تصمیم آوارگان است. پس ما به آنها نمی گوییم که باید به کشورشان بازگردند.“ سیوییر از کشورهای کمک کننده خواست برای کمک به رشد سوریه، به کمک مالی برای نگهداری آوارگان در کشورهای میزبان ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کميساريا آوارگان سازمان ملل اردن سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان

مسئولان طالبان در کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان اعلام کردند از زمان ایجاد این کمیسیون تاکنون ۸۳۹ نفر از شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌اند.

به نقل از این مسئولین، بازگشتگان در امنیت کامل به سر می‌برند و هیچ‌ گونه تهدیدی برای آنان وجود ندارد.

این کمیسیون از افغانستانی‌های خارج از کشور خواست به افغانستان برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه