Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کوروش فرزین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی  بازنشستگی کارمندان دولت که بیمه سلامت دارند، گفت: کارکنان دولت عمدتا دو صندوق برای خدمات بیمه‌ای خود دارند، یک صندوق بیمه سلامت است که برای بحث درمان کارکنان دولت است و حق بیمه درمان از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و یک سهمی هم برای بازنشستگی و حقوق مستمری از حقوق‌شان کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهمی که برای بازنشستگی از حقوق این کارکنان کسر می‌شود،  به صندوق بازنشستگی کل کشور واریز می‌شود. این در حالیست که در سازمان تامین اجتماعی این دو موضوع یعنی حق بیمه درمان و سهم بازنشستگی، در یکدیگر ادغام هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: برای بازنشستگان بیمه سلامت بعد از بازنشستگی، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود با این تفاوت که دفترچه از حالت شاغل به مستمری‌بگیر تغییر می‌کند.

فرزین همچنین با اشاره به قرارداد این سازمان بیمه‌گر با ۶ هزار مرکز درمانی در استان تهران افزود: حدود ۱۰۴ بیمارستان نیز با بیمه سلامت قرارداد دارند که از این تعداد، ۵۳ بیمارستان دولتی و مابقی خصوصی،  خیریه و یا دولتی غیر دانشگاهی مانند بیمارستان‌های وابسته به نیروی مسلح یا تامین اجتماعی هستند.

به گفته وی، حدود ۳هزار پزشک نیز در تهران با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که هزار تن از آنها متخصص و حدود ۲هزار تن نیز پزشک عمومی هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت