Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- امام جمعه موقت قم گفت: فرانسه و آمريکا و کشورهاي غربي مدعي حقوق بشر که در بحرين و يمن روي جلادان تاريخ را سفيد کرده اند، لااقل در خيابان هاي پاريس و نيويورک و براي مردم خودشان حقوق بشر را رعايت کنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله عليرضا اعرافي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر مقدس قم با اشاره به ناآرامي هاي اخير فرانسه افزود: ما به غربي ها مي گوييم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گريبان شما را مي گيرد و اينها نخستين نشانه هاي قيام ملتهاست و امروز يا بايد تسليم شويد و يا اين همه ظلم و جنايت را جبران کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اشکالات بنيادين در رويکردهاي تمدني و سياسي غرب وجود دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران آماده است تا اين اشکالات را به غرب اعلام کند وآنان بايد حقيقت بنيادين تزلزل خود را بشنوند و پيش از آنکه دير شود از مسيري که به اشتباه طي مي کنند، بازگردند.
مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با اشاره به قطعنامه هاي سناي آمريکا عليه عربستان، آن را اعتراف به 4 سال ظلم و جنايت عليه مردم مظلوم يمن دانست و گفت: در قطعنامه ديگر وليعهد اين کشور به عنوان صادرکننده قتل خاشقچي معرفي شده است، اما اين موضوع هم به خود آنها بازمي گردد.
وي در ادامه افزود: آمريکايي ها سالهاست که با حمايت از ظالمان در کشورهاي اسلامي شريک دزدها و جنايتکاران بوده اند و هنگامي که درمانده اند، به اين جنايات اعتراف مي کنند، اما اين اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و ديرهنگام است.
اعرافي با بيان اينکه مردم و مسئولان کشورمان هيچگاه نبايد به اين جنايتکاران دل ببندند، تصريح کرد: آمريکايي ها تحريم هاي ظالمانه را عليه ايران و جهان حاکم کرده اند، اما روزي محاکمه شده و ملت هاي مظلوم و آزاديخواهان جهان بر آنها غالب و حاکم مي شوند.
مجلس سناي آمريکا پنجشنبه شب دو قطعنامه را عليه عربستان سعودي به تصويب رساند که در قطعنامه اول خواستار اتمام حمايت آمريکا از ائتلاف متجاوز به يمن بود و در دومين قطعنامه نيز «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي را مسئول قتل جمال خاشقچي روزنامه نگار منتقد سعودي معرفي کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و پايگاه علم و اجتهاد، بايد در همه شاخص هاي فرهنگي و اجتماعي در تراز کريمه اهل بيت(س) باشد.
وي با بيان اينکه همه مردم و مسؤولان استان قم بايد حرمت اين خطه مقدس را رعايت کرده و در امور فرهنگي و معنوي الگوي ديگر شهرها باشند، خاطرنشان کرد: شهر قم بايد از بسياري انحراف ها و آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي و مظاهر آزاردهنده مفاسد اجتماعي مصون باشد و اين مطالبه جدي از همه ما به ويژه مسئولان وجود دارد.
حضرت فاطمه معصومه(س) دخت گرامي حضرت امام موسي بن جعفر(ع) در روز دهم ربيع الثاني سال 201 هجري قمري و پيش از رسيدن ايشان به برادرشان حضرت امام رضا(ع) در مسير سفر به خراسان در شهر مقدس قم رحلت کردند.
خطيب جمعه قم همچنين ضمن گراميداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، همگرايي و تعامل اين دو نهاد بزرگ و تأثيرگذار در مسير دستيابي به آرمان هاي بزرگ اسلام و انقلاب را ضروري دانست و گفت: ما امروز به شدت نيازمند مشارکت و همدلي حوزه و دانشگاه به ويژه در عرصه علوم انساني و اجتماعي و تعامل نخبگان حوزوي و دانشگاهي هستيم.
وي با اشاره به دستاوردها و برکات فراوان وحدت حوزه و دانشگاه از ابتداي انقلاب اسلامي، گفت: حوزه هاي علميه براي ارتباط و تعامل هرچه بيشتر با قشر جوان دانشگاهي سينه اي گشاده دارد و امروز محورهاي زيادي براي اين همکاري و همگرايي در مسير خدمت به مردم و نظام اسلامي وجود دارد.
به پاس فعاليت هاي چشمگير شهيد مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط، همکاري و همفکري اين دو قشر انديشمند، روز 27 آذرماه، سالروز شهادت ايشان به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شده است.
اعرافي با اشاره به فرارسيدن هفته پژوهش، دستيابي به ميزان 4 درصد توليد ناخالص ملي در قلمرو پژوهش را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: کشورمان با اهداف تعيين شده در اين عرصه بسيار فاصله داشته و همه بايد تلاش کنند تا در مسير رشد و پيشرفت علمي گام هاي اساسي و بزگتري برداشته شود.
وي در پايان با بيان اينکه حوزه هاي علميه نيز بايد در مسير تحقيق و پژوهش فعاليت هاي بيشتري داشته باشد، تصريح کرد: هفته آينده در مصلاي شهر مقدس قم نمايشگاه آثار پژوهشي 60 مرکز تحقيقاتي و پژوهشي حوزوي برپا مي شود و 4 هزار اثر علمي در قلمرو علوم انساني با نگاه اسلامي عرضه خواهد شد.
بيست و پنجم آذرماه از سوي شوراي فرهنگ عمومي کشور به نام روز پژوهش نام‌گذاري شده است و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز از سال 1379 چهارمين هفته آذر را به نام هفته پژوهش خوانده و از سال ‎1384 اين نام به عنوان هفته «پژوهش و فناوري» تغيير يافته است.
8146/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم