Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه پرسش و پاسخ کارکنان پردیس شوکت‌آباد دانشگاه بیرجند با حضور رئیس و مدیران دانشگاهی برگزار شد و احمد خامسان، رئیس این دانشگاه به دغدغه‌های کارکنان برای بهبود عملکرد دانشگاه پاسخ داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی کارکنان دانشگاه بیرجند با هدف ایجاد ارتباط بیشتر مسئولان دانشگاه با کارکنان و دریافت مستقیم نظرات، انتقادت و پیشنهادات آنان جلسات ادواری دیدار و پرسش و پاسخ در سطح پردیس‌های دانشگاه می‌کند که در این جلسه کارکنان پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند، دغدغه‌ها و سوالات خود را با رئیس دانشکاه مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه حسین فرزانه پور، رابط حقوق شهروندی دانشگاه، درباره تاریخچه تدوین منشور حقوق شهروندی توضیح داد و گفت: تدوین برنامه و خط مشی مناسب در راستای اقدام برای تحقق حقوق شهروندان و حقوق بشر و پایش و رصد مناسب از رسالت‌های این مجموعه است.
فرزانه پور با اشاره به وجود مجموعه‌ای از آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌هایی که مسکوت و مغفول مانده اند گفت: احیای این موارد موجب افزایش شاخص رضایتمندی خواهد شد.
وی اولویت آگاهی دهی و آموزش مخاطبان خدمت اعم از دانشجویان و خانواده‌های آنان، اعضای هیات علمی و کارمندان در زمینه آشنایی با حقوق و تکلیفشان در اولویت اجرایی این مرجع در راستای صیانت و استیفای حقوق شهروندی دانست.
رابط حقوق شهروندی دانشگاه برگزاری همایشها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و نیز تعریف درسی با موضوع آشنایی با حقوق شهروندی در سرفصل دروس دانشگاهی را از راهکار‌های اجرایی تحقق منشور حقوق شهروندی در دانشگاه برشمرد.
در ادامه کارکنان حاضر در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مسایل کارمندی ابراز داشتند.
از جمله درخواست‌های مطرح شده در این جلسه می‌توان به شیوه انتخاب کارمند نمونه، شیوه برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، وضعیت استخدامی نیرو‌های قراردادی، مرخصی و ذخیره مرخصی، تبدیل وضع نیرو‌های شرکتی، حق مسکن کارکنان، تعلق گرفتن زمین به نیرو‌های قراردادی، اعمال مدارک دانشگاهی کارمندان، اجرای دورکاری در برخی از بخش‌ها، حق سرویس ایاب و ذهاب، سختی کار و ملاک‌های آن، چرایی تعطیلی تعاونی مصرف دانشگاهیان، اختصاص بیمه تکمیلی برای نیرو‌های شرکتی و مسایل رفاهی کارکنان اشاره کرد.
در پایان احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و محمودرضا تولا، رئیس شورای صنفـی کارکنان به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور