Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:06:25 GMT

طرح ملی جنگلانه در فرخشهر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۳۵۲۱

طرح ملی جنگلانه در فرخشهر اجرا شد

شهرکرد- ایرنا - طرح ملی جنگلانه در 10 هکتار از اراضی مستعد بخش فرخشهر شهرستان شهرکرد روز جمعه اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، طرح ملی جنگلانه با تکیه بر توان سازمان های مردم نهاد ، با همکاری مردم و حاشیه نشین های اراضی ملی و بهره برداران اراضی ملی ، با هدف احیای عرصه های جنگلی، کمک به حفاظت محیط زیست و کاهش فرسایش خاک انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این طرح از 5 سال در سراسر کشور و از 3 سال گذشته در استان چهارمحال وبختیاری در حال اجرا است که در این طرح بذر و نهال گونه های سازگار با منطقه کشت می شود.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت : طرح ملی جنگلانه برای سومین سال است که هفته آخر آذرماه با مشارکت جوامع محلی ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می شود.
هومان خاکپور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این طرح با هدف صیانت از منابع طبیعی و فرهنگ سازی برای حفاظت از رویش ها و مراتع جنگلی به اجرا درآمده است.
به گفته وی، در 2 سال گذشته این طرح در منطقه مشایخ و منطقه شمس آباد بروجن و امسال در فرخشهر اجرا شده است که احیای جنگل ها و کاشت درختان اثر مستقیم بر بقاء جنگل و حفظ زیستگاه های حیات وحش دارد.
خاکپور افزود: در این طرح مسوولان منابع طبیعی و محیط زیست نحوه کاشت و همچنین نگهداری از این گونه های مستعد را به مردم آموزش می دهند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرکرد نیز گفت: امسال بذر گونه های مستعد از جمله بادام کوهی و ارژن و داغداغان در 10 هکتار از اراضی این منطقه با کمک 300 نفر از جوامع محلی، دوستداران طبیعت و حامیان محیط زیست کشت شده است.
بهنام صحرانشین افزود : این طرح با هدف ترویج فرهنگ درختکاری ، اصلاح و احیای مراتع تخریب شده ، افزایش پوشش گیاهی مناطق مستعد ، جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفتن آب ، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد تفرجگاه اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون برای 168 هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری طرح های جنگلکاری تدوین شده است.
فرخشهر در 10 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از زیستکره تنگ صیاد در این منطقه واقع شده است.
7360/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي طرح جنگلكاري فرخشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس