Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه راهنمایان کشور می‌گوید سیاست و برنامه اساسی برای توسعه گردشگری وجود ندارد و این صنعت در کشور معلق میان زمین و هواست.

علی صدرنیا با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اوضاع نابسامان گردشگری کشور، برنامه‌ای اساسی برای توسعه آن دیده نمی‌شود.
وی افزود: مسئولان گردشگری به حرف حرفه‌ای‌ها گوش نمی‌کنند و به هیچ عنوان از متخصصان مشورت نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جامعه راهنمایان ادامه داد: امسال ورود گردشگران اروپایی به طور محسوسی کاهش یافته و حضور آنان در هتل ها و اماکن تاریخی به اندازه سال قبل پررنگ نیست.
رئیس جامعه راهنمایان کشور تاکید کرد: شاید تعداد گردشگران اسپانیایی و فرانسوی‌ همانند سال های قبل باشد اما مثلا حضور آلمانی‌ها به شدت کمتر شده است.
صدرنیا گفت: ما در گردشگری کشور مشکل عمده زیرساختی داریم؛ در معدود زمانی که گردشگر قابل توجه می آید به ویژه در فصل‌های شلوغ گردشگری در شهرهای گردشگرپذیر معروف، به اندازه کافی هتل نداریم.
او گفت: ساخت هتل در شهرهای بزرگ از نیازهای ضروری است؛ این شهرها اگر اعلام می‌کنند که هتل‌ها خالی هستند به دلیل در نظر گرفتن متوسط ضریب اشغال سالانه است و برای زمان اوج مسافر، جا ندارند. 
صدرنیا با انتقاد از عدم استفاده از فرصت ها و ظرفیت های ایران در این زمینه تصریح کرد: ما با برنامه‌ریزی می‌توانیم در ماه‌های غیرگردشگری یعنی آذر و دی ما هم گردشگر بیاوریم زیرا هوا هنوز در کشور مساعد است و باید برای این ماه‌ها هم برنامه داشت. 

 

ایرنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BOZ برچسب ها: ایران ، گردشگری ، گردشگران ، علی صدرنیا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران گردشگری گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی اظهار کرد: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آئین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آئین کهن پنجاه به در خواهد بود.

او افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آئین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

کد خبر 6095062

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود