Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در مطلب زیر شما را با حقایقی جالب و عجیب درباره ویژگی‌های شگفت انگیز بدن انسان آشنا می‌کنیم.

بدن انسان یک سیستم منحصر به فرد است. این سیستم مکانیزم بسیار پیچیده ای دارد و با وجود آنکه قرن ها است دانشمندان بر روی آن تحقیق می کنند هنوز رازهای کشف نشده ی زیادی در خود دارد.

۱- مغز انسان بزرگ ترین فلش درایو دنیا است

حافظه ی انسان به اندازه ی ذخیره ی ۲/۵ میلیون گیگابایت اطلاعات گنجایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار تقریباً معادل ۳۰۰ سال ویدئوی ضبط شده است. روند رشد حافظه در ۲۵ سالگی به اوج خود می رسد و از سن ۵۰ سالگی کاهش پیدا می کند، مگر آنکه حافظه ی خود را پرورش دهید.

۲- بدن انسان می تواند سرعت پروسه های درون خود را کم کند تا از او در برابر غرق شدن محافظت کند

به این توانایی بدن، رفلکس شیرجه گفته می شود. وقتی مغز متوجه می شود که بدن در آب فرو رفته، سرعت ضربان قلب Heart را پایین می آورد تا خون را از دست ها و پاها به سمت اندام های حیاتی بفرستد و به این ترتیب بتواند اکسیژن را ذخیره کند. هر چه در عمق بیشتری از آب غواصی کنید یا باقی بمانید، ضربان قلب تان کندتر می شود.

۳- در دوران نوزادی قدرت بدنی خارق العاده ای داریم

کودکان تازه متولد شده به اندازه ی سایز و وزن شان بسیار قوی هستند. اگر نوزادی یک میله ی افقی را با دستش محکم بگیرد، می تواند بدون آنکه خسته شود مدت زیادی از میله آویزان بماند. ما این واکنش را که به آن رفلکس چنگ زدن با کف دست گفته می شود، از نیاکان خود به ارث برده ایم یعنی از زمانی که میمون های تازه متولد شده مجبور بودند مادر خود را در آغوش گرفته و موهای او را با دست محکم بگیرند. نوزادان معمولا در ۳ ماهگی این توانایی را از دست می دهند.

۴- طول رگ های خونی بدن انسان به قدری است که می تواند ۲/۵ بار از قسمت خط استوا به دور کره ی زمین بپیچد

اگر همه ی رگ های خونی یک انسان بزرگسال را بیرون بکشید و آن ها را به صف کنید، مجموع طول آن ها بیشتر از ۱۶۱ هزار کیلومتر خواهد شد. این مقدار به اندازه ای است که می تواند ۲/۵ بار به دور کره ی زمین بپیچد. در عین حال، قلب ما، در طول زندگی ما، به طور متوسط ۵/۷ میلیون لیتر خون پمپاژ می کند. این مقدار به اندازه ای است که با آن می توان ۳ استخر شنای مخصوص مسابقات المپیک را پر کرد.

5.ریه راست بزرگ‌تر از ریه چپ است

حجم و اندازه ریه‌ها کاملا متفاوت است. این به دلیل محل قرارگیری قلب است. ریه راست سنگین‌تر و بزرگتر از چپی است تا جای کافی برای قلب باشد.

۶- رنگ خواب هایتان می تواند به نوع تلویزیون تان بستگی داشته باشد

نوع تلویزیونی که افراد در دوران کودکی خود تماشا می کردند می تواند روی رنگ خواب های آن ها تأثیر داشته باشد. تحقیقی نشان داده است بیشتر کسانی که با تلویزیون های سیاه و سفید بزرگ شدند، خواب های سیاه و سفید می بینند. اما کسانی که بعد از اختراع تلویزیون های رنگی متولد شدند خواب های رنگی می بینند.

۷- ماهیچه های بدن به گونه ای طراحی شده اند که می توانند هزاران کیلوگرم را بلند کنند

در سال ۱۹۸۲ در شهر لارنسویل ایالت جورجیای امریکا، زنی به نام آنجلا کاوالو یک ماشین شورلت ایمپالای مدل ۱۹۶۴ را بلند کرد. ماجرا از این قرار بود که تونی، پسر آنجلا این ماشین را روی جک گذاشته بود و زیر آن مشغول به کار بود که ناگهان جک زیر ماشین در رفت و تونی زیر ماشین گیر افتاد. آنجلا کاوالو آنقدر ماشین را بلند کرد و بالا نگه داشت تا دو نفر از همسایه ها جک ماشین را زیر آن گذاشتند و تونی را از زیر ماشین بیرون کشیدند.

این تنها موردی نیست که شخصی در نتیجه ی فوران آدرنالین خون توانسته کاری را انجام دهد که غیر ممکن به نظر می رسد. ما در بدن خود ۶۴۰ ماهیچه داریم که نهایت قدرت و توانایی آن ها هنوز ناشناخته است.

۸- بدن انسان ماشین تولید خلط است

بدن یک انسان بزرگسال، روزانه به طور متوسط ۱/۵ لیتر خلط تولید می کند که بیشتر آن را بدون آنکه متوجه باشیم بلعیم. علاوه بر این، بدن ما روزانه ۱ لیتر بزاق، ۳ لیتر اسید معده، ۳/۵ لیتر شیره ی روده و ۱ لیتر زردآب تولید می کند.

۹- آبی که از بینی شما بیرون می ریزد می تواند از مغزتان آمده باشد

آبی که از بینی بیرون می ریزد می تواند مایع مغز باشد. مایع مغز دور مغز را احاطه می کند و درون غشای مخصوصی قرار گرفته است. این مایع گاهی به مقدار کم و به شکل مایعی شفاف از راه بینی به بیرون تراوش می کند.

۱۰- بدن انسان حفاظت شده ترین سازه ی دنیا است

در تصویر بالا یک گلبول سفید را می بینید که یک باکتری را تعقیب می کند و آن را می گیرد و می بلعد. این سلول ها محافظان بدن ما هستند و از آن در برابر مهاجمان حفاظت می کنند. در عین حال، بدن ما سلول های پیر و بی مصرف خود را حذف می کند. برای مثال، در همین مدتی که مشغول خواندن این جمله بودید، ۲۲ میلیون عدد از سلول های شما مردند. در ۳۰ ثانیه ی بعدی، بدن شما ۷۲ میلیون گلبول قرمز جدید تولید می کند و ۱۷۴ هزار سلول پوستی مرده ی خود را دور می ریزد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

راز جسد لخت دختر 15 ساله در پارک+عکس تجاوز پزشک هوسباز به یک زن جوان در مطب +عکس این مرد جوان علاقه زیادی به همخوابی با زنان بی جان دارد ! +عکس زنم سرش با مرد دیگری گرم بود / سرش را بریدم ! +عکس قتل فریبا پس از انتشار عکس های زشت وقتی چهار چوپان تهرانی مست کردند / پا به کلانتری و بهشت زهرا کشید اعتراف شیطانی 4 شرور به قتل بی رحمانه دختر 14 ساله + عکس جنجال دست درازی مرد متاهل به زن مسافر در هواپیما +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دستگیری رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم دختر بچه هندی از پدر فریبکارش شکایت کرد +عکس له شدن سر مرد صافکار زیر خودروی پراید من 6 نوزادم را کشته‌ام، ولی ۸ سال زندان زیاد است ! / مادر بی رحم اعتراف کرد +عکس قتل پسر 14 ساله در جشن عروسی +عکس حمله وحشیانه مرد غول پیکر به 2 زن و یک دختر در خیابان / دختر 4 ساله سکته کرد ! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قلب Heart تلویزیون مدل بدن انسان شگفت انگیز خون مهاجمان عجیب عکس زن زندگی قتل مرد دختر فیلم ایران بیمارستان خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴

لیونل مسی در سال جاری عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و نشان داده است همچنان در روزهای اوجش به سر می‌برد.

لیونل مسی با ترک فوتبال اروپا تصمیم گرفت که راهی لیگ آمریکا شود. به نظر می‌رسید او در ۳۶ سالگی از روز‌های اوجش فاصله بگیرد، ولی در اینترمیامی آمار خیره‌کننده‌ای داشته است و همچنان در اوج به سر می‌برد.

این فوق ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۲۴ آمار خیره‌کننده‌ای را به ثبت رسانده است. او در دیدار بامداد یکشنبه برابر نیویورک رد بولز که با پیروزی شش بر دوی اینترمیامی به پایان رسید با تدارک‌دیدن پنج پاس گل و به ثمر رساندن یک گل آماری عجیب و خیره‌کننده را ثبت کرد.

مسی در سال ۲۰۲۴ در یازده مسابقه‌ای که به میدان رفته، روی ۲۲ گل نقش داشته است؛ به طوری که ۱۲ گل به ثمر رسانده و یازده پاس گل هم داده است. این اسطوره آرژانتینی در هفته‌های اول، دوم، سوم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم در تیم منتخب هفته لیگ آمریکا قرار گرفته است و در آوریل گذشته هم به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شد.

مسی با ۱۶ پاس گل رکورددار پاس گل در تاریخ اینترمیامی شناخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • حرکت جالب گاو‌ها هنگام بارش باران در روستای توآباد + فیلم
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها