Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:36:44 GMT

جباری:استقلال بازیکن بین المللی کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۰۹۳

پیشکسوت تیم استقلال گفت: اتفاق مهمی که در تیم استقلال طی هفته های اخیر شاهد هستیم استفاده این تیم از همه فضای زمین مسابقه در طول بازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تیم استقلال پس از وقفه کوتاهی که در برگزاری مسابقات لیگ برتر رخ داد بازگشتی موفقیت آمیز به این رقابتها داشت و توانست با پیروزی بر استقلال خوزستان (0-1) در اهواز، شکست صنعت نفت آبادان (3-0) در تهران و غلبه بر سپیدرود (0-5) در رشت و مساوی با پدیده در تهران 10 امتیاز مهم در آستانه رسیدن به پایان رقابتهای نیم فصل اول دشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جباری پیشکسوت دهه 50 باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره وضعیت این تیم حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- نتایجی که استقلال در این هفته ها کسب کرده گواه همه چیز است. وقتی تیم بی نقص فوتبال بازی می کند مشخص است که نتیجه هم می گیرد. استقلال برخلاف هفته های ابتدایی نیم فصل هجومی تر به زمین می رود و البته هماهنگی که بین نفرات ایجاد شده کمک می کند تیم روند مطلوبی داشته باشد.

* این هماهنگی دیر بدست نیامد؟

- طبیعی بود وقتی آن تعداد بازیکن از استقلال جدا شدند که همگی اعضای ثابت در ترکیب تیم بودند برای جایگزین کردن شان باید وقت صرف می شد. از طرفی تعدادی بازیکن هم جای آنها به استقلال آمدند که همان ها هم باید با تیم هماهنگ می شدند. در کل استقلال دیر راه افتاد ولی فکر می کنم به موقع به خودش آمد.

* نکته بارز در بازی های اخیر استقلال چیست؟

- استفاده این تیم از همه نقاط زمین. استقلال خوب توپ را به گردش در می آورد و از همه فضای زمین برای رسیدن به دروازه تیم مقابل استفاده می کند. انتقال توپ از دفاع به هافبک، هافبک به حمله و بالعکس خیلی درست انجام می شود. در مجموع می توان با قاطعیت گفت استقلال در هر 4 خط دروازه تا حمله درست بازی می کند.

* چرا باز هم مهاجمان تیم گلزنی نمی کنند یا کم گل می زنند؟

- این هم یک سبک از بازی است. وقتی مهاجم می تواند با حرکتش در حول و حوش محوطه جریمه فضا را برای دیگر بازیکنان حمایت کننده اش مهیا کند مشکلی نیست که گل نزند. اصل این است که گل زده شود. البته خوب است که مهاجم گلزنی کند ولی می توان به دیگر بازیکنان هم این فضا را داد.

* تبریزی چرا در استقلال کم گل می زند؟

- تبریزی فصل قبل آمار گلزنی بالایی در ذوب آهن داشت ولی او هم به مشکلی گرفتار شده که برخی بازیکنان خوب در تیم های استقلال و پرسپولیس گرفتارش می شوند. بازی در استقلال که تیمی بزرگ و پرطرفدار است آسان نیست. خیلی بازیکنان هستند که می آیند و نمی توانند در این دو تیم درخشش قبل را داشته باشند. البته درباره این بازیکن یک موضوع دیگر هم هست.

* دلیلی غیر از این برای کم گل زدن؟

- بله! شفر از تبریزی در نوک حمله استفاده نمی کند و او را به کناره ها برده است. تبریزی در ذوب آهن نوک می ایستاد و خوب هم گل می زد. اینجا هم می تواند وقتی او را در کنار بازی دادند به وسط بیاید و شانسش برای گلزنی را بیشتر کند.

* استقلال با این روند می تواند در نیم فصل دوم به عنوان قهرمانی برسد؟

- با این روند بله! ولی با این نفرات بخت کمی دارد. تیم هنوز بازیکنی که بتواند از پس مسابقات بین المللی بربیاید ندارد. بازیکنانی که امروز در تیم هستند به درد بازی در لیگ برتر می خورند ولی تعدادی بازیکن باتجربه بازی ملی نداریم که در دیدار با الهلال، الدحیل و العین گلیم استقلال را از آب بیرون بکشند. باید تیم را تقویت کرد  نفرات بدرد بخور آورد نه بازیکنانی که فقط لیست را پر کنند و پول بگیرند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با صعود تیمش به مرحله بعدی و ثبت نتیجه 2 بر یک رقم خورد، گفت: بازی‌های حذفی هیچوقت ساده نیست، به بازیکنان تبریک می‌گویم که تلاش زیادی کردند، به استقلال ملاثانی که تیم بانظمی بودند و سازماندهی خوبی داشتند نیز تبریک می‌گویم؛ آنها باعث افتخار جام حذفی بودند.

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره کیفیت تیم استقلال ملاثانی هم صحبت کرد و افزود:  سه بازی از این تیم کامل دیده‌ام، تیم با سازماندهی هستند و کیفیت و بازیکنان خوبی در خط هافبک دارند، در بخش تهاجمی بازیکنان سرعتی دارند که گل هم زدند، ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه دارند و کاپیتان این تیم باتجربه است؛ به بازیکنان و کادر گفتم که بازی ساده‌ای نیست و باید برای این بازی آماده شویم.

او سپس در واکنش به سوالی درباره زندگی شخصی‌اش هم اینطور صحبت کرد: مربی حرفه‌ای هستم، هرکدام از شما در کنار کارتان خانواده‌تان را نیز دارید؛ اتفاقاً وقتی یک نفر خانواده تشکیل می‌دهد و حرفه‌ای است، مسؤولیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند