Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه و صربستان از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهند برای بررسی تبعات تشکیل ارتش کوزوو جلسه‌ای تشکیل دهد.

مقامات جمهوری کوزوو اکتبر گذشته تصمیم گرفتند تا نیرو‌های امنیتی کوزوو (KSF) را به ارتش ملی تغییر دهند. با وجود مخالفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هشدار‌های روسیه و صربستان، این تصمیم روز جمعه در پارلمان کوزوو به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت صربستان این تصمیم کوزوو را ناقض قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت توصیف کرده است. به نوشته پایگاه «بالکانیو»، «ایویچا داسیچ» وزیر خارجه صربستان گفته کشورش تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را خواستار می‌شود تا «نقض آشکار» این قطعنامه را مورد بررسی قرار دهد. وی افزود: «این مستقیم‌ترین تهدید برای صلح و ثبات در این منطقه و همچنین تهدیدی برای امنیت صرب‌هایی است که در کوزوو و متوهیجا زندگی می‌کنند، است.»

«کنستانتین کوساشف» رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه هم با بیان اینکه ممکن است کوزوو خود را برای جنگ آماده کند، گفته است که شورای امنیت سازمان ملل باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. وی آمریکا را عامل پشت صحنه تصمیم کوزوو برای تشکیل ارتش معرفی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت اتحادیه اروپا سازمان ملل روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد