Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:49:11 GMT

خبرهای خوش برای کارگران ملی صنعتی فولاد ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۹۹۴

خبرهای خوش برای کارگران ملی صنعتی فولاد ایران

مشخص نبودن وضعیت شرکت ملی صنعتی فولاد ایران پس از سال ۸۸ سبب زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد. اقداماتی برای پاسخ به مطالبات کارگران صورت گرفت و به تازگی نیز تفاهم نامه ای بین سازمان خصوصی سازی و بانک ملی ایران برای حل مشکلات آنها امضا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در سال ۱۳۴۲ به منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج دار و نبشی در شهر اهواز تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطوط تولیدی با نصب تجهیزات و مونتاژ ماشین آلات با ظرفیت سالیانه ۶۵ هزار تن در سال ۱۳۴۶ راه اندازی و به تدریج سایر کارگاه ها و فرایندها به آن افزوده شد. پس از انقلاب این مجموعه‌ صنعتی با داشتن خطوط و محصولات متنوعی از فرایندهای نورد و فولادسازی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران نام گذاری شد.

 

با اجرای طرح های توسعه و بازسازی خطوط تولید طی سال های ۱۳۷۱، ۱۳۸۳و ۱۳۸۵ ظرفیت تولید افزایش و کیفیت محصول، سیستم های بهره برداری و کنترل تولید ارتقاء یافت. این مجتمع با ظرفیت سالیانه ۱,۴۳۵,۰۰۰ تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰,۰۰۰ تن شمش فولادی ضمن تأمین بخش عمده ای از نیازهای کشور یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.

 

گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید در کشور شد. این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت. در اسفندماه سال 95 مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد.

 

از سال 96 مشکلاتی برای کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ایجاد شد و جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و پرداخت منظم حق بیمه و همچنین بیمه تکمیلی شده بودند. پس از آن بود که خرداد ماه سال جاری نماینده مردم اهواز در مجلس خبر از پرداخت ۱۲.۵ میلیارد تومان از مطالبات کارکنان گروه ملی داده بود.

 

 

«همایون یوسفی» اعلام کرده بود: «طی جلساتی که به صورت مستمر با مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و بانک ملی کشور داشتیم، مقرر شده تا اعتباری حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان بابت پرداخت بخشی از مطالبات کارکنان گروه ملی تا قبل از عید سعید فطر تأمین شود. در آینده اخبار خوش بیشتری برای کارکنان گروه ملی در راه است.»

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پایان تصریح کرد: از ابتدا پیگیر حل مشکلات کارگران گروه ملی بوده و دغدغه آنها را به عنوان نماینده مردم در مجلس هرگز فراموش نمی کنم.»

 

در ادامه حل مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران شهریورماه سال جاری «کسری غفوری»، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری به بانک ملی ایران به عنوان مطالبات ناشی از بدهی های گروه امیر منصور آریا با مشکلات متعددی مواجه شده بودف خبر داده بود که: «در دوره جدید مدیریت این بنگاه، با دستور مدیرعامل بانک ملی ایران نقاط بحرانی و چالش های اساسی فعالیت آن شناسایی شد.»

 

وی با تاکید بر این که بانک ملی ایران با دقت مسائل گروه ملی صنعتی فولاد را رصد و به حل مشکلات آن اهتمام کرده است، اظهار کرد: «پس از رایزنی های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است. گــروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه دو هزار تن مواد اولیه دریافت و آن را به محصولات نهایی تبدیل می کند، در نتیجه عملا فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.»

 

 

غفوری با اشاره به این که هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش گروه ملی صنعتی فولاد ایران را نیز حل کرده اند، اظهار کرد: «چهار ماه از حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه نیز به تعویق افتاده بود که با همت بانک ملی ایران، دو ماه از این حقوق معوقه پرداخت شده است.»

 

به گفته مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با شروع تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه می ود.

 

به تازگی نیز سازمان خصوصی سازی و بانک ملی ایران تفاهم نامه ای امضا کرده اند که با اجرای آن بیشتر مشکلات کارخانه گروه ملی فولاد در روزهای آینده برطرف می شود و براین اساس مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران 19 آذرماه از راه اندازی خط سوم تولید این واحد صنعتی خبر داد.

 

به گفته کسری غفوری و براساس این تفاهم نامه، فولاد اکسین با تامین مواد اولیه، نقش اساسی در بهبود شرایط تولید در گروه ملی فولاد ایران خواهد داشت.

 

وی علت اصلی تجمع کارگران گروه ملی در هفته های اخیر را پرداخت نشدن مطالبات آنها بیان کرد و افزود: «از پنج ماه حقوق معوق کارگران، چهار ماه پرداخت شده است و با صدور مجوز فروش، با کارگران به طور کامل تسویه حساب می کنیم.»

 

وی اطمینان داد که پرداخت معوقات بازنشستگان این واحد صنعتی نیز در اولویت قرار دارد.

 

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه خوشبختانه مشکل کارت بازرگانی شرکت برای صادرات محصولات نیز حل شده است، اظهار کرد: »با رونق صادرات و ارزش افزوده حاصل برای این شرکت، عمده مشکلات و بدهی ها برطرف می شود.»/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه ایران شیراز استان بوشهر ترامپ بیرجند تودیع و معارفه وزیر اطلاعات گروه ملی صنعتی فولاد ایران سازمان خصوصی سازی بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل