Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@09:37:39 GMT

سرباز سابق و تروریست انگلیسی از ترکیه گریخت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۶۳۲

جو رابینسون (Joe Robinson) در ماه ژوییه ۲۰۱۷ در حالیکه در حال گذراندن تعطیلات در ترکیه بود بازداشت شد. دلیل بازداشت او انتشار عکس‌هایی از او با لباس استتار ویژه گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق بود.

این گروه شبه نظامی که در سوریه فعال است دارای ماهیتی کردی است و در آنکارا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگان‌های مدافع خلق در سوریه فعالیت کرده و هم‌پیمان آمریکا است.

دادگاه شهر آیدین واقع در غرب ترکیه در ماه سپتامبر این شهروند انگلیسی را به جرم ارتباط با یک سازمان تروریستی به هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. آقای رابینسون ۲۵ ساله به دلایل پزشکی در جلسه دادگاه حضور نداشت و تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر از آزادی برخوردار بود.

وی همچنین به رادیو بی بی سی گفت: «من در سوریه به غیر نظامی‌ها کمک می‌کردم. او پیش‌تر گفته بود سفر او به سوریه برای ارائه کمک‌های پزشکی بود.»

نامزد بلغاری جو رابینسون که به همراه او در ماه سپتامبر به اتهام تبلیغ به نفع تروریسم بازداشت شده و به دو سال زندان محکوم شده بود، در حال حاضر در انگلیس به سر می‌برد.

بر اساس آنچه در مطبوعات انگلیس درج شده است، جو رابینسون یک سرباز سابق انگلیس است که در سال ۲۰۱۲ در افغانستان خدمت کرده است. وی در سال ۲۰۱۵ به منظور ارائه کمک‌های پزشکی به یگان‌های مدافع خلق عازم سوریه شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تعطیلات ترکیه سوریه شهروند جرم حبس بی بی سی تروریسم زندان انگلیس مطبوعات افغانستان انگلیس بی بی سی ترکیه مصاحبه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور بیش از ۲۰۰ معترض که به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول جمع شده بودند را بازداشت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه در این باره گفت که درگیری زمانی رخ داد که تظاهرکنندگان از موانع پلیس برای رسیدن به میدان تقسیم عبور کردند.

بنا به گزارش‌ها، پلیس استانبول تنها در محله بشیکتاش دست کم ۳۰ تظاهرکننده را بازداشت کرده است. ۳۰ معترض نیز در منطقه شیشلی بازداشت شده‌ اند.

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی روی آورد.

تعداد ۴۰ هزار نیروی امنیتی و پلیس در استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانعی مسدود کرده بودند.

گفتنی است که آنکارا برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده بود.

کد خبر 6094655

دیگر خبرها

  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه