Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- اين روزها واژه هايي از جمله گراني ،قيمت و کالاهاي مصرفي بيشتر از هر چيزي نقل هر مجلس ،گروه ، خانه و گفت و گويي است اما در اين بين افزايش افسار گسيخته لبنيات بويژه شير ،نارضايتي شهروندان ياسوجي را در پي داشته است.

به گزارش ايرنا، کارشناسان امور بهداشتي مصرف روزانه شير را تضمين کننده سلامت فرد مي‌دانند و براي پيشگيري از بيماري‌هاي پوکي استخوان، قلب و عروقي و ديابت تيپ دو مصرف لبنيات بخصوص شير معجزه مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مصرف روزانه شير براي تأمين ويتامين‌ها و کلسيم مورد نياز بدن ضروري است » و اين موضوع در صورتي محقق مي شود که افراد بتوانند مصرف شير را در سبد روزانه غذايي خود قرار دهند .
بررسي قيمت لبنيات در مغازه هاي شهر ياسوج نشان مي دهد قيمت اين ماده غذايي مهم بصورت تصاعدي بالا مي رود و با اين روند احتمال حذف مصرف شير از سبد روزانه غذايي بسياري از خانواده ها در اين شهر وجود دارد.
يکي از شهروندان ياسوجي از اين که نمي تواند شير مورد نياز خانواده اش را با قيمت مناسب بخرد شاکي است و آرزو مي کند روزي قيمت مواد خوراکي از جمله شير تثبيت شود تا بتواند خريد کند.
شهروند ديگري که کارگر ساختمان است مي گويد درآمد ماهانه ام کفاف نياز خانواده ام را نمي دهد،2 ماه پيش شير را کيلويي 20 هزار ريال خريداري مي کردم اما هم اينک از 25 هزار تا 27 هزار ريال خريداري مي کنم .
به گفته اين کارگر پيشتر با گران شدن قيمت يک محصول ،بهاي ساير کالاها افزايش نمي يافت اما حالا همه چيز با هم شبانه گران مي شود.
صاحبان صنوف عرضه و فروش لبنيات در شهر ياسوج از افزايش قيمت شير توسط کارخانه بنياد مستضعفان گلايه دارند و خواهان نظارت مسئولان ذيربط بر فروش لبنيات توسط اين کارخانه هستند.
نرخ فروش شير خام در سراسر کشور توسط کارخانه هاي توليد لبنيات به ازاي هر کيلوگرم قيمت 20 هزار ريال است در حالي که اين نرخ در شهر ياسوج به 23 هزار ريال افزايش يافته است.
ظرف يک ماه اخير قيمت شير توسط کارخانه شير بنياد مستضعفان در ياسوج به ازاي هر کيلوگرم از 20 هزار ريال به 23 هزار ريال افزايش يافته که اين وضعيت سبب نگراني فروشندگان لبنيات شده است.
در روزهاي گذشته تعدادي از کسبه اين صنف به سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد رفتند و خواهان پيگيري اين موضوع شدند.
رئيس اتاق اصناف ياسوج تصريح مي کند: کارخانه شير بنياد مستضعفان در ياسوج روزانه 240 تن شير با 3 درصد چربي توليد مي کند.
علي ارشدي ابراز داشت: شير توليد شده با قيمت 23 هزار ريال به خرده فروشان عرضه مي شود در حالي که شير با کيفيت مطلوب در سراسر کشور به قيمت 20 هزار ريال به فروش مي رسد.
وي گفت: مردم اين شهر نيز شير را با قيمت 25 هزار ريال از مغازه داران و اصناف عرضه لبنيات خريداري مي کنند که اين قيمت سود اندکي را عايد عرضه کنندگان مي کند.
ارشدي خواستار فروش شير به همان قيمت 20 هزار ريال توسط کارخانه توليد شير بنياد مستضعفان در ياسوج به اصناف عرضه کننده لبنيات شد.
معاون بازرگاني اداره کل صنعت ،معدن و تجارت گفت: در هفته گذشته بازرسان اين سازمان به همراه تعزيرات حکومتي براي پيگيري افزايش قيمت شير از شرکت کشاورزي و دامپروري ياسوج وابسته به بنياد مستضعفان بازديد کردند.
سالار حسين پور افزود: در بازديد از شرکت مشخص شد دولت براي حمايت از مصرف کنندگان لبنيات ،نهاده هاي دامي به شرط کاهش قيمت شير در اختيار اين شرکت قرار داده است .
وي تاکيد کرد که مقرر شد شرکت دامپروري ياسوج،شير را با قيمت قبلي يعني 20هزار ريال در اختيار مغازه داران شهر ياسوج قرار دهد اما هنوز قيمت شير کارخانه کاهش نيافته است.
پيگيري خبرنگار ايرنا نشان مي دهد تا عصر روز جمعه شرکت کشاورزي و دامپروري ياسوج ،شير را با قيمت هر کيلوگرم 23هزار ريال در اختيار فروشندگان شهر ياسوج قرار داده است.
فروشندگان لبنيات شهر ياسوج هم شير مورد نياز مردم را تا هر کيلوگرم 25تا 27هزار ريال در اختيار شهروندان قرار مي دهند.
. براساس آمار موجود 73 واحد گاوداري شيري و گوشتي با ظرفيت بيش از چهار هزار رأس در کهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
در کهگيلويه و بويراحمد 70 هزار رأس گاو به صورت سنتي و صنعتي پرورش مي يابد و توليد شير سالانه اين استان با 2 ميليون واحد دامي سبک و سنگين 85 هزار تن در سال اعلام شده است.
تامين هزينه کارگر، غيرواقعي بودن قيمت شير و وجود افراد سودجو که از استان‌هاي ديگر شير تهيه مي‌کنند توليد شير در شهرستان بويراحمد را غير اقتصادي کرده است.
هم اينک ميانگين مصرف شير و فرآورده‌هاي لبني در جهان بين 350 تا 500 کيلوگرم و در ايران يک چهارم اين استاندارد است که اين امر حمايت از توليدکنندگان شير را ضروري‌تر کرده است.
سرانه مصرف شير در اين استان به‌طور ميانگين به ازاي هر نفر سالانه 105 کيلوگرم است.
9868/1662/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳٫۴۵۱٫۰۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۲۲۹۲ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۴۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۳۸٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۲۴٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۵٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۷٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۴۳۸,۹۶۲ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۴۴۳,۱۴۳ ریال و قیمت هر درهم به ۱۲۰,۶۶۶ ریال رسید.

کد خبر 748231

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد