Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برلین بعد از مذاکرات تلفنی وزرای انرژی روسیه و آلمان اعلام شد که به رغم قطعنامه پارلمان اروپا، این کشور از ادامه همکاری خود با مسکو برای تکمیل خط لوله گاز «جریان شمالی- ۲» صرف‌نظر نخواهد کرد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه روز جمعه در مذاکراتی تلفنی با "پیتر آلت‌مایرن" وزیر اقتصاد و انرژی آلمان ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه در عرصه انرژی، روند تحقق طرح خط لوله گاز «جریان شمالی-2» و همچنین دورنمای انتقال گاز روسیه از طریق خاک اوکرین را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دفتر مطبوعاتی دولت آلمان نیز به این خبرگزاری گفته شد که قطعنامه پارلمان اروپا در مخالفت با خط لوله گاز «جریان شمالی-2» تغییری در مواضع مقامات برلین درباره ادامه مشارکت با روسیه در اجرای این طرح نداده است.

روز چهارشنبه پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن بر لزوم توقف ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» تاکید شده و این طرح را خطری برای امنیت انرژی کشورهای اروپایی ارزیابی کرده‌است.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه بعد از آن اعلام کرد، مخالفت با همکاری‌ها در عرصه انرژی و متنوع سازی آن است، آسیب جدی به منافع خود کشورهای اروپایی خواهد رساند که به منابع انرژی نیازمند هستند. به عقیده وی، مشخص است تصمیم پارلمان اروپا هیچ رابطه‌ای به مسائل اقتصادی نداشته و صرفا یک موضع گیری سیاسی است. دولت آلمان نیز با این دیدگاه موافق است.

روسیه: مخالفت با خط لوله «جریان شمالی- 2» به خود اروپا ضرر می‌زندروسیه: پارلمان اروپا تحت فشار آمریکا با خط لوله «جریان شمالی- 2» مخالفت کرد

به گفته سخنگوی دولت آلمان، طرح ساخت‌ خط لوله گاز «جریان شمالی-2» در وهله نخست یک طرح اقتصادی است و مقامات برلین بارها این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند. البته در آلمان بر این عقیده هستند که انتقال گاز روسیه از طریق خاک اوکراین به اروپا نیز باید همچنان ادامه داشته باشد.

طرح خط لوله گاز «جریان شمالی-2» از سواحل روسیه و از طریق بستر دریای بالتیک به آلمان کشیده می‌شود و قرار است حجم کلی گاز طبیعی معادل 55 میلیارد مترمکعب گاز در سال را به کشورهای اروپایی برساند. 

انتهای پیام/

R1445/P36439/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا