Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه با مدیرکل، معاونین و مدیران صدا و سیمای استان، با تبریک انتصاب ابراهیمی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مازندران، جایگاه صدا و سیما را در اطلاع رسانی به مردم بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی و ارتباط صدا و سیما و دادگستری با یکدیگر در راستای رفع مشکلات عموم مردم بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نگرش مدیرکل جدید صدا و سیمای استان نسبت به شیوه همکاری با دادگستری مازندران تقدیر کرد و افزود: این تعامل و همکاری برای ما بسیار ارزشمند است و از آن استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بالای مازندران در بخش‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و مسائل اقتصادی به شکل مطلوب برای مردم تبیین نشده است، گفت: حضور و همت صدا و سیما در راستای کمک به تحقق این مهم بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

وی پرداختن به موارد و موضوعاتی مانند پزشک خانواده، بیمه و وکیل خانواده در صدا و سیمای استانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اطلاع رسانی هنرمندانه صدا و سیما در خصوص مسائل حقوقی می‌تواند در فرهنگسازی جامعه بسیار موثر باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم حضور قضات و کارشناسان حقوقی خبره دادگستری در برنامه‌های صدا و سیما برای ارتقای آگاهی و اطلاعات مردم تاکید کرد و گفت: باید واقعیت‌ها را برای مردم شریف استان شفاف و روشن مطرح کرد و این آمادگی در مجموعه دادگستری استان وجود دارد.

وی افزود: اعتقاد داریم صدا و سیما می‌تواند بصیرت عمومی ایجاد کند تا نگرش عمومی از نگاه سنتی فردی به نگاه جامع استانی در حوزه مسائل قضایی تبدیل شود.

حجت الاسلام تقوی فرد بیان مشکلات مردمی و نیاز عمومی را نیازمند هنرمندی خاص عنوان کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند به افکار عمومی سمت و سو دهد و این هنرمندی صدا و سیما است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به لزوم توجه به مسائل دینی و مذهبی در صدا و سیمای مازندران، افزود: آمادگی کامل داریم در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و قضایی در حد توان با تمام ظرافت‌ها و انعطاف ها، همکاری ویژه‌ای با مجموعه صدا و سیمای استان داشته باشیم.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: ان شاء الله همکاری صدا و سیما و دادگستری در راستای ارتقای آگاهی‌های حقوقی مردم منتج به ارائه خدمت به مردم شریف استان شود.

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در این نشست، توجه ویژه رئیس کل دادگستری مازندران به شبکه استانی طبرستان را بسیار قابل توجه و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: توجه به میل، نیاز و مصلحت مخاطب در برنامه سازی‌های صدا و سیما مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در آگاهی  بخشی به افکار عمومی، ظرفیت بالای مازندران در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به این موارد می‌تواند در راستای فرهنگسازی بسیار موثر باشد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت دستگاه قضا و حساسیت‌های موجود، نقش مقام عالی قضایی در مازندران را بسیار مهم دانست و گفت: نوع نگاه حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد به مسائلی مانند فرهنگی، اشتغال و سرمایه گذاری نشان دهنده اشرافیت ایشان به تمام مسائل استان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران افزود: صدا و سیمای استان با توجه به نگاه خیرخواهانه رئیس کل دادگستری مازندران توجه ویژه‌ای به مجموعه دستگاه قضایی در مازندران خواهد داشت.

وی گفت: همکاری صدا و سیما با دستگاه قضایی استان معطوف به هفته قوه قضاییه نخواهد شد و به صورت مستمر و مداوم ادامه خواهد داشت.

گفتنی است رئیس کل دادگستری مازندران پیش از این دیدار که با حضور معاونین دادگستری استان همراه بود، از بخش‌های مختلف مرکز بازدید کرد و توضیحات لازم در خصوص نحوه فعالیت در حوزه‌های مختلف از سوی مسئولان مرتبط ارائه شد.

انتهای پیام/ م

نقش صداوسیمای مرکز مازندران در اطلاع رسانی مطلوب و هنرمندانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز