Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت : اولویت کاری دامپزشکی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار به خصوص بیماری تب برفگی و انفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

شانقی افزود: در شهرستان فراهان امسال توانستیم از واکسن رایگان برای خانواده های روستایی و عشایری استفاده کنیم و بیش از 6 هزار و 300 راس دام سنگین به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینایون انجام دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی از کاهش کانون های بیماری در سطح شهرستان فراهان هم خبر داد و گفت: در خصوص انفلوانزا با اقداماتی که در سطح استان مرکزی انجام شده هیچ موردی از این بیماری در سطح استان تا حالا نداشتیم و تمام مراقبتها و پایش هاو نمونه بداری هایی که انجام شده همه از لحاظ این بیماری منفی بوده است. 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به بحث قاچاق دام هم اشاره کرد و افزود: دامداران نباید دام های خود را به دلالان بفروشند و چون همین دام ممکن است قاچاق شود و بحث کمبود دام و گرانی را دامن بزند. 

شانقی در مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم گفت: بیش از 5 هزار مورد بازدید از مرغداری ها ، روستاها و زیستگاهی پرندگان و کشتارگاه ها انجام شده و بیش از 7 هزار نمونه در سطح استان مرکزی نمونه برداری انجام شده است که خوشبختانه تمام نومنه ها و پایش ها از لحاظ انفلوآنزا منفی بوده است.

در سه سال گذشته در مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور تلفات زیادی داشتیم که استان مرکزی با پیشگیری های به موقع و تلاش تلاشگران حوزه دامپزشکی و جهاد کشاورزی توانسته کمترین میزان خسارت را نسبت به استانهای دیگر داشته باشد.

899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کنترل و پیشگیری بیماری واگیر دار دامپزشکی اولویت کاری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن جوشن عصر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: انجام فازهای مختلف واکسیناسیون سراسری جمعیت دامی در استان خوزستان به طور کامل رایگان بوده و از دامدار هیچ گونه وجهی دریافت نخواهد شد.

وی افزود: اجرای فازهای مختلف واکسیناسیون با مشارکت اکیپ‌های دولتی دامپزشکی خوزستان و اکیپ‌های بخش غیر دولتی استان و با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان خبر داد: همزمان با اجرای فازهای مختلف واکسیناسیون در جمعیت دامی استان تیم‌های ویژه‌ای از دامپزشکی استان نظارت میدانی بر این طرح‌ها را به صورت کاملاً سرزده انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از چهار میلیون رأس دام سبک و بالغ بر ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین در خوزستان گفت: با انجام فازهای مختلف واکسیناسیون در جمعیت دامی استان در طول سال توسط اداره کل دامپزشکی استان توانسته‌ایم ضمن حفظ سرمایه‌های دامی استان نیز نقش کلیدی را در تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه ایجاد کنیم.

کد خبر 6098453

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم