Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@03:52:33 GMT

واکنش شریعتمداری به ضرب‌الاجل حذف چند شغله‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۵۶۹

واکنش شریعتمداری به ضرب‌الاجل حذف چند شغله‌ها

محمد شریعتمداری در پیامی توئیتری از پذیرفته‌شدن استعفای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره دوشغله در صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی گفت: در انجام وعده‌ای که به مردم دادم و در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۴۱ قانون تجارت، استعفای همه مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره دو شغله در صندوق‌ها و سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ شد و مورد موافقت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی افراد مستعفی را منتشر می‌کنم

شریعتمداری ضمن تشکر از همکاری این افراد اعلام کرد که اسامی آنها را به زودی منتشر خواهد کرد.

البته وزیر کار از سهم اندک زنان در هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارتخانه انتقاد کرده و گفته است: در جریان رسیدگی‌ها معلوم شد که کمتر از دو درصد اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جامعه بانوان فرهیخته کشور هستند که در اصلاح این نقص مهم حتما اقدام‌های عملی و اجرایی انجام خواهم داد.

به گزارش ایسنا، ۲۲ آبان ماه امسال شریعتمداری ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ ضرب‌الاجل هفت روزه‌ای را برای حذف مدیران چند شغله در وزارت کار صادر کرد و از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا ظرف هفت روز کاری استعفای مدیران چند شغله از هیات مدیره شرکت‌های تابعه خود را اجرایی کنند.

 

پیشتر کارشناسان و مقامات کارگری ارائه گزارشی کامل از مجموعه اقدامات صورت گرفته پس از دستور صریح وزیر کار برای حذف مدیران چندشغله و پروازی را خواستار شده و تاکید کردند این حق بیمه‌شدگان است که بدانند با چه افرادی سرو کار دارند و این مدیران در چه پست و جایگاهی مشغول فعالیت هستند و اطلاعات عملکرد این شرکت‌ها باید در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار داده شود چرا که امروز جامعه به دلیل اختلاف طبقاتی نسبت به چنین مسایلی حساسیت نشان می‌دهد و شفاف‌سازی بهترین راه مقابله با هرگونه شائبه و رانت و فساد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شریعتمداری وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه انتخاب مدیران سرخابی های اظهار داشت: جا دارد تشکر کنیم از وزارت اقتصاد و داریی، سازمان خصوصی سازیف فدراسیون فوتبال و هر دوباشگاه استقلال و پرسپولیس که همه پای کار بودند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف هیات مدیره و مدیران هر دو باشگاه را قطعا شرکت ها مشخص خواهند کرد. البته که در این میان وزارت ورزش هم نقش حمایتی و نظارتی را خواهد داشت که این موضوع صرفا محدود به سرخابی ها نیست و نظارت بر فعالیت باشگاه ها از وظایف ماست.

کد خبر 6087519

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ