Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:33:58 GMT

هفدهمین اهدای عضو موفق در استان اردبیل به ثمر رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۸۶۱

هفدهمین اهدای عضو موفق در استان اردبیل به ثمر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، رضایت هفدهمین خانواده ایثارگر اردبیلی برگ زرین دیگری در کارنامه فعالیت‌های واحد فراهم آوری اعضای پیوند و یادآوری اوج ازخودگذشتگی اردبیلی‌ها ثبت کرد.

«علی حسن زاده گورادل» ۴۴ ساله، که به دنبال خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده ایثارگر و بعد از تایید پزشکان تیم تایید و هماهنگی واحد فراهم آوری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، ساعت ۳ صبح روز شنبه ۲۴ آذر ماه  عازم تهران شده تا با اهدای اعضایش، روحی تازه در کالبد بیماران نیازمند پیوند عضو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهدای عضو که به عنوان مرهمی بر التیام زخم‌ها یاد می‌شود، در شرایطی اهمیت خود را بیش از پیش نشان خواهد داد که هر ساله در حدود ۲۵ هزار نفر در کشور منتظر اهدای عضو هستند.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی منابع پزشکی، سالیانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد بیش از سه هزار نفر حائز شرایط اهدای عضو هستن د.

نکته قابل تامل دیگر این است که افرادی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند، به طوری که در هر سه تا چهار ساعت یک نفر به دلیل فقدان این موضوع از دنیا می روند.

اهدای عضو، ایثاری برای ادامه زندگی بوده که با وجود تمامی سختی‌هایی که دارد، باعث زندگی بخشی و هدیه زندگی به بیماران شده و برای ترویج این اقدام افزایش فرهنگسازی مورد نیاز است.

کد خبر 4485145

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل اهدای عضو پیوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • نحوه آنژیوگرافی مغز + فیلم
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار