Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:39:06 GMT

تصمیم کمیته داوران در قبال داوران پراشتباه

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۸۸۹

تصمیم کمیته داوران در قبال داوران پراشتباه

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تاثیرگذار شوند برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان درباره مباحث منتشرشده پیرامون قضاوت‌های داوران در لیگ برتر عنوان کرد: با توجه به اشتباهاتی که در هفته اخیر در لیگ برتر پیش آمده، باید توضیحاتی ارائه دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال، قضاوت امری است که توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد و طبیعی است که هر جا پای بشر در میان باشد، احتمال درصدی از خطا هم وجود دارد. همانطور که در جام جهانی هم دیدیم که در بالاترین سطح از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: وظیفه کمیته داوران این است اشتباهات داوری را به حداقل برساند و روندی وجود داشته باشد که حق به حقدار برسد. در این میان علاوه بر برگزاری دوره های دانش افزایی، روش های دیگری هم در دستور کار است. برای مثال، موضوع استفاده از سیستم VAR با توجه به دستور رییس فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته به شکل اکید مورد بررسی همه جانبه قرار داشته است. در این میان، جلساتی با باشگاه‌ها به عنوان میزبان مسابقات و دارنده حق استفاده از ورزشگاه‌ها در روزهای آتی برگزار می شود تا عملیاتی شدن این فرآیند به شکل جدی تری طی شود. البته هنوز درصد عمده‌ای از کشورها از این سیستم بهره نمی‌برند اما تلاش می کنیم این موضوع را در کشورمان مورد بهره برداری قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

داورها بحث ارباب رعیتی راه انداخته‌اند!

اصفهانیان افزود: داور وقتی با توجه به عملکرد خوب خود تشویق می‌شود، پس از اشتباه تاثیرگذار تنبیه خواهد شد و به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تاثیرگذار شوند برخورد می‌شود. به هر حال تیم‌ها حق دارند، هواداران حق دارند و مردم حق دارند و اگر شرایطی در مسابقات به وجود آمده باشد که اشتباه تاثیرگذار رقم خورده است، از آنها عذرخواهی می کنیم. به طور حتم تلاش همه جانبه رکن داوری فدراسیون فوتبال بر این مسیر استوار خواهد بود که کیفیت داوری ها هفته به هفته افزایش پیدا کند و امیدوارم اشتباهات تاثیرگذار به حداقل برسد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه اشتباهات داوری فریدون اصفهانیان کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی

به گزارش "ورزش‌ سه"، روز گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد، اما یکی از مسابقات برگزار شده در این مرحله حسابی از نظر داور جنجالی بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی نارنجی‌پوشان تهرانی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.

ویدئو: کارشناسی داوری ملوان - سایپا

او معتقد بود پنالتی اعلام شده برای ملوان درست نبوده و به دلیل تمارض‌های پرتعداد بازیکنان این تیم در محوطه جریمه از سوی هیوا خسروی اعلام شده است. جالب اینکه هر سه کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر علی خسروی، یدالله جهانبازی و رضا سخندان نیز با اعلام پنالتی به سود ملوان مخالف بودند و هر سه کارشناس تصمیم تیم داوری را اشتباه ارزیابی کردند.

به هر ترتیب سایپا در این مسابقه بازنده شد و تیم فوتبال ملوان طبق قرعه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان برود.

دیگر خبرها

  • اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال