Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@04:38:46 GMT

دستور خودرویی جهانگیری به دژپسند و رحمانی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۶۴۳

دستور خودرویی جهانگیری به دژپسند و رحمانی

ساعت24- معاون اول رئیس جمهور در پی نوشت نامه ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

در آذر ماه سال 96 برای نخستین بار جزییات اولیه پرونده ثبت سفارشهای جعلی منتشر شد. بعد از پیگیریهای انجام شده از سوی رسانه و تعداد محدودی از نمایندگان مجلس، نهایتا موضوع در سطح رئیس جمهور مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین وزیر پیشین صنعت در مرداد ماه سال جاری جزییات بیشتری از تخلفات روی داده در خصوص ثبت سفارش غیر قانونی 6481 دستگاه خودرو را مطرح کرد.

بعد از گمانه زنی اولیه در آذر ماه سال 96، جزییات قطعی این فساد بزرگ در فروردین ماه سال 97 رسانه ای شد. بر این اساس تا زمان ورود جدی دستگاههای نظارتی حدود 1900 خودرو با ثبت سفارشهای فاقد اعتبار از گمرکات ترخیص شده و 4500دستگاه نیز در خود گمرک توقیف شده است.

بعد از این ماجرا برای 39 فرد و شرکت متخلف پرونده قضایی تشکیل شد از طرفی بعد از تحولات ارزی در کشور واردات خودرو از خرداد ماه سال جاری ممنوع شد و بیش از 10 هزار خودرو در گمرکات مختلف دپو شد.  اما بر اساس مکاتبه کاظم چهره گشا از دفتر معاون اول رئیس جمهور جزییات تازه ای از آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده مشخص شد، محتویات این مکاتبه نشان میدهد، معاون اول رئیس در دستوری به وزرای اقتصاد و صنعت، خواستار عمل به مقررات در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک شده است.

درپی نوشت اسحاق جهانگیری در خصوص تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات کشور خطاب به دژپسند و رحمانی آمده است، نباید تحت تاثیر فضا سازی ها موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم. اگر کسی تخلف کرده دستگاه قضایی برخورد میکند و نباید برای کسانی که درچارچوب قوانین و مقررات عمل کرده اند مشکل ایجاد شود.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است