Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکایت تعدادی از نمایندگان از وزیر امور خارجه هفته جاری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید گزارش در صحن علنی، به قوه قضائیه ارسال شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی در خصوص اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص وجود پولشویی گسترده در اقتصاد کشور در دستور کار هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، «هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد، کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.»

به گزارش مهر، در پی اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور، ۲۴ نماینده مجلس خواستار استیضاح ظریف و تعداد زیادی از نمایندگان نیز خواستار سوال از وی در این خصوص شدند.

در این میان، به دنبال رایزنی‌های فراکسیون نمایندگان ولایی استیضاح کنندگان انصراف داند و طرح شکایت از ظریف به قوه قضائیه کلید خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظریف ادعای پولشویی کمسیون امنیت ملی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل

 وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پی یک حادثه رانندگی راهی بیمارستان شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، رسانه‌های اسرائیل از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد
  • لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل + فیلم
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد