Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خانقائی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت  : پایانه های مرزی میلک و میرجاوه از جایگاه ویژه ای در صادرات و واردات، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به طوری که مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه های مرزی در این مدت 431 هزار و 26 تن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت واردات کالا به کشور از طریق این پایانه های مرزی 98 هزار و 363 تن و صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان بیش از یک میلیون و 76 هزار و 205 تن ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: 454 هزار و 169 نفر مسافر در هشت ماه نخست امسال از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد نموده اند که رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

خانقائی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی خاصی برخودار است گفت: حجم ترانزیت کالای ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج شده است 41 هزار و 658 تن کالا بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و 721 تن، رشد 8 برابری را نشان می دهد.

خانقائی گفت: اعمال تخفیفات ویژه، اصلاح تعرفه های عوارض و هزینه های بندری در کنار کوتاه بودن مسیر سبب شده تا چابهار به یکی از مقرون به صرفه ترین بنادر جنوبی کشور در زمینه ترانزیت کالا تبدیل شود.

وی اظهار داشت: جابجایی کالا در هشت ماه نخست امسال در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار توسط 67 هزار و 962 دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت و صادرات و واردات در این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای استان در توسعه تجارت با  کشورهای منطقه است.

خانقایی افزود: با توجه به توانمندی های بالای سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت استراتژیک آن در محور شرق، برنامه ریزی و اهتمام دولت جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در کنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل و نقل در شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

انتهای پیام/س

جابه جایی کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه        

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس شورای شهر رفسنجان درباره جابجایی مهمانشهر توضیحاتی را ارائه داد.

سید حسین رحیمی در سخنرانی بعد از نماز جمعه امروز رفسنجان به مناسبت روز ملی شوراها، اظهار کرد: در سه سال گذشته نهایت تلاش خود را در جهت بهینه‌سازی همه فرصت‌های شهر انجام دادیم. در مباحث مختلف اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تلاش کردیم تا آنچه زیبنده مردم رفسنجان است، اتفاق بیفتد.

وی با قدردانی از زحمات شهردار رفسنجان، افزود: در سه سال گذشته اقداماتی انجام گرفت که از مهمترین آنها بازگشایی معابر و مسیرهایی که بعضاً در ۳۰ سال گذشته بی‌نتیجه باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در بحث بهسازی و زیباسازی شهر رفسنجان که شهروندان رفسنجان نیز اذعان دارند که چهره شهر تغییر کرده، بر مبنای عدالت محوری تا حد امکان بودجه شهرداری را بین همه مناطق به صورت یکسان تقسیم شود. ۵۰ شورای محله در ۵۰ محله تشکیل و شهرداران جوان و نوجوانانی با آغاز الگوی حکمرانی مردمی در رفسنجان کار خود را شروع کرده اند که مشکلات محلات را ارائه دهند.

رحیمی افزود: برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم تا فقط در اختیار مردم باشد. ضمن اینکه قرار است الگوی حکمرانی مردمی رفسنجان به‌عنوان طرح پایلوت و نمونه در کشور اجرا شود.

رئیس شورای شهر رفسنجان به ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های متعدد در شهر اشاره و با بیان اینکه اولین اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان ایجاد شد چرا که ۵۰ درصد جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: ساخت مهمانشهر جدید با هماهنگی استانداری، امور اتباع و اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام است و بیش از ۱۴۰۰ واحد در جاده کمربندی سرچشمه ساخته شده و تا ماه‌های آینده مهمانشهر که خواسته مردم بوده جابجا خواهد شد.

رئیس شورای شهر رفسنجان همچنین با اشاره به این موضوع که شهربازی رفسنجان قدیمی و فرسوه است، گفت: اخیراً ۵۰ هکتار زمین در اتوبان فاتحان اروند کنار مجموعه ورزشی مس تحویل گرفته شده که مجموعه توریستی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی برای مردم رفسنجان را بزودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود