Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش، نظارت و بازرسی صداوسیما گفت: به نظرمی رسد برخی نیروهای تازه وارد به حوزه رسانه را باید در زمینه آئین‌نامه‌های اخلاقی جدی‌تر توجیه کنیم، قطعا با خطاهای صورت گرفته در این حوزه برخورد مدیریتی و انضباطی می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، همین اواخر یکی از مجری های شبکه های استانی صداوسیما به دلیل رفتار خارج از عرف و ادب با مهمان برنامه از کار برکنار شد و اتفاقا همین اواخر صداوسیما بانی برگزاری اولین همایش علمی پژوهشی« اخلاق و رسانه» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این همایش در شرایطی که بسیاری از منتقدان صداوسیما را متهم به بی اخلاقی می کنند، بهانه خوبی بود تا با حسین رضی معاون پژوهش نظارت و بازرسی سازمان صداوسیما درباره رعایت اخلاق در صداوسیما گفت و گو کنیم.
حاصل این گفت و گو را در ادامه می خوانید. او سوابق مدیریتی زیادی در صداوسیما داشته است، از جمله عضویت هیات علمی دانشکده صداوسیما، قائم مقامی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، ریاست مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیما، مشاور معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، سرپرست دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما و ... او همچنین مدتی مدیر شبکه خبری العالم بوده است.

 

صداوسیما متولی برگزاری همایش «اخلاق در رسانه» شده است، تصور می کنید اخلاق چقدر در صداوسیما رعایت می شود و جایگاه این رسانه در میان رسانه های اخلاق مدار کجاست؟

 ببینید این نقصان و خطا(بی اخلاقی) ممکن است از جانب یک مجری یا مسئول یا فعال در هر حوزه ای در صداوسیما صورت بگیرد، اما متناسب با خطائی که صورت گرفته قاعدتا برخوردهای لازم مدیریتی و انضباطی هم صورت می گیرد، در روزهای اخیر هم شاهد این برخورد با یکی از مجری های صداوسیما بوده اید. اما تحلیل ما به عنوان مدیران سازمان صدا وسیما نسبت به فعالیت های رسانه ملی به صورت عام این است که در عموم فعالیت هایمان چهارچوب های اخلاقی را رعایت می کنیم.

 

اما همین موردی که رخ داد و به آن اشاره کردید بی اخلاقی نیست؟

 ممکن است گاهی خطائی در حوزه ای صورت بگیرد اما با توجه به اینکه بیش از 150 شبکه رادیوئی و تلویزیونی و فعالیت بسیار گسترده ای در حوزه کار رسانه ای داریم، گاهی وقوع این خطاها اجتناب ناپذیر است، قصد توجیه ندارم اما می خواهم بگویم در باب حوزه اجرائی رخداد این خطاها اجتناب ناپذیر است. البته این را به عنوان یک استنثنا و خطائی که ممکن است در یک حوزه صورت بگیرد تلقی می کنیم و قطعا برخورد لازم را با آن شخص خواهیم داشت. همان طور که در مورد اخیر مشاهده  کردید برخورد صورت گرفت و در آینده هم اگر چنین اتفاقی بیفتد برخورد خواهیم کرد.

 

به طور کلی فعالیت های حوزه رسانه ای خود را کاملا در چهارچوب های اخلاقی و شرعی ارزیابی می کنیم و به این مهم اعتقاد داریم. ما همه موارد مهم را در این حوزه تدوین، ابلاغ و اجرا کرده ایم.

 

آئین نامه به خصوصی در این حوزه دارید؟

بله همان طورکه گفتم تمام آئین نامه های لازم در این حوزه تدوین شده است. ضوابط سازمانی ابلاغ شده است ، اما به نظر می رسد در زمینه توجیه کسانی که که به تازگی وارد حوزه رسانه ای می شوند جدی تر عمل کنیم.

 

آیا از ماحصل مقالات همایش علمی پژوهشی« اخلاق در رسانه» که خود متولی برگزاری اش بوده اید در زمینه اصلاح آئین های نامه های داخلی خود بهره خواهید برد؟

حتما. ببینید حوزه رسانه حوزه در حال تحول و تطوری است. زمانی فقط با حوزه «برودکست» کار داشتیم امروز با «برودبند» و رسانه های جدید سروکار داریم. آمدن رسانه های جدید ، قطعا مسائل جدیدی را به همراه خود می آورد. بنابراین ما هم قاعدتا دائما به دنبال تکمیل و کارآمد تر کردن ضوابط و چهارچوب های عملی خود هستیم و متناسب با شرایط و اقتضائات روز مواردی را اضافه خواهیم کرد.

 

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان بوشهر شیراز خراسان جنوبی ایران نماز جمعه اصفهان طلا ترامپ کرمان اخراج مجری تلویزیون برخورد مدیریتی برنامه من و شما آرش ظلی پور بی اخلاقی رسانه ای صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این بار در گزارش زبان معیار به جای انتقاد از دیگران، به اصطلاح یک سوزن به خودمان می‌زنیم: خطا‌های برنامه‌های صدا و سیما در به کارگیری واژگان بیگانه به جای معادل‌های صحیح فارسی که وجود دارند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های چهاردهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از تجلیل دانش آموزان از معلمان خود
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید