Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامه حمدان مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، درباره ضرورت برپایی کنفرانس وحدت اسلامی گفت: برپایی این کنفرانس بین‌المللی نقش غیرقابل انکاری در ایجاد اتحاد بین امت واحده و تثبیت روحیه همدلی میان فرق اسلامی دارد و این مسئولیت خطیر را برعهده نخبگان مسلمان می‌گذارد تا دستاوردهای این برپایی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نقش غیرقابل انکاری در ایجاد اتحاد بین امت واحده و تثبیت روحیه همدلی میان فرق اسلامی دارد و این مسئولیت خطیر را برعهده نخبگان مسلمان می گذارد تا دستاوردهای این اجلاس هم اندیشانه را به ملت هایشان منعکس و در سایه آن وحدت میان جهان اسلام را تثبیت و تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلاس هم‌اندیشانه را به ملت‌های خود منعکس کرده و در سایه آن وحدت میان جهان اسلام را تثبیت و تقویت کنند.

وی با اشاره به موضوع محوری کنفرانس سی و دوم که آزادی قدس شریف بود، گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با محوریت قدس حاوی این پیام ارزشمند است که علیرغم مشکلات متعددی که کشورهای استکباری برای ملت‌های مسلمان ایجاد کرده‌اند و کشورهای مختلف مشغول مقابله با داعش و سایر گروه‌های تکفیری هستند، اما همچنان به آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف پایبندند.

حمدان در ادامه تصریح کرد: با این اوصاف نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی و یا افراد غیرمسلمان که معتقد به حق مردم فلسطین هستند و در این کنفرانس حضور داشتند، علاوه بر بررسی مسائل مهم، در خصوص آزادی قدس شریف و مطالبه حقوق مردم فلسطین هم نظر هستند و تلاش خود را معطوف به مقابله با رژیم جعلی صهیونیست و هم پیمانان آن در منطقه کرده اند و همین اشتراک نظر شکست بزرگی برای جریان استکباری است.

مسئول روابط بین الملل جنبش حماس فلسطین با انتقاد از اقدامات و سیاست های برخی از کشورها در ایجاد رابطه با رژیم غاصب اسرائیل اظهار کرد: بیداری اسلامی رهاوردی است که همه ملت های مسلمانان باید به آن اهتمام داشته باشند زیرا بسیاری از دیکتاتوری ها با این رویه سرنگون شدند و مطمئنا تداوم این روحیه در امت اسلامی شرایطی را فراهم می کند که قدرت های استکباری به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز نابود شوند.

وی پرهیز از اختلافات و تاکید بر اشتراکات میان جهان اسلام را یکی از برکات بیداری امت مسلمان دانست و گفت: جریان مقاومت با این استراتژی توانسته آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و حامیان منطقه ای آن را به زانو درآوره و عزت و پیروزی را به ملت های منطقه بازگرداند.

حمدان در خصوص عادی سازی سرنوشت ملت فلسطین توسط خودشان تعیین می شود و راهکارها و تدابیر غیر از این هرگز به ثمر نمی نشیند زیرا مردم فلسطین همچنان بر مقاومت پایبند هستند و هرگز عقب نشینی نمی کنند روابط با اسرائیل و پروژه معامله قرن افزود: با مروری بر وقایع گذشته متوجه می‌شویم که مردم غزه با ایستادگی و مقاومت توانسته‌اند در مقابل اسرائیل پیروز شوند و از طرفی هم رژیم کودک‌کش هر روز ضعیف تر از گذشته ظاهر می‌شود بنابراین آمریکا و اسرائیل به این واقعیت رسیده‌اند که مقاومت مردم فلسطین نخواهد شکست. 

مسئول روابط بین الملل جنبش حماس فلسطین با اشاره به این مطلب که ایالات متحده آمریکا در تلاش است مساله فلسطین را مسکوت کند، تصریح کرد: آنها در همین راستا اقدام به تشکیل ائتلاف جعلی بین رژیم اسرائیل و برخی از کشورهای عربی منطقه کرده‌اند تا در پس آن، مقدمات اجرای معامله قرن را فراهم کنند اما باید بدانند تحرک امت اسلامی مانع از تحقق این طرح‌ها و توطئه‌ها می شود و در نهایت سیطره بر قدس شریف توسط آنها امری محال است.

وی در پایان پیشنهاد همه پرسی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را بهترین راه حل در این خصوص عنوان و اظهار کرد: سرنوشت ملت فلسطین توسط خودشان تعیین می شود و راهکارها و تدابیر غیر از این هرگز به ثمر نمی نشیند زیرا مردم فلسطین همچنان بر مقاومت پایبند هستند و هرگز عقب نشینی نمی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

رهبر معظم انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است