Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی آتلانتیک نوشت: با وجود رای بالای مجلس سنا برای توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن، مجلس نمایندگان در پی حصول اطمینان از ادامه شراکت آمریکا با عربستان در مرگ کودکان یمنی از گرسنگی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'کانر فریدرسدرف' از خبرنگاران این نشریه آمریکایی در مطلبی با عنوان 'ترامپ به سعودی ها کمک می کند؛ یمنی ها از گرسنگی جان دهند' افزود:'آرتور شلیزنجر' تاریخ نگار در کتاب 'ریاست جمهوری امپریالیست' خود، هشدار داده است که عادت 'مداخله بی اساس جهانی، نه تنها به تقویت امنیت آمریکا نمی انجامد بلکه سبب تضعیف آن از طریق دخالت در جنگ های پرهزینه و مرموز و شرمساری ملت می شود'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین زمانی که سیاست به ظاهر متجلی نتواند امنیت ملی را ارتقاء دهد و موفق شود، آیا بهتر نیست سیاست هایی را دنبال کنیم که قانون اساسی را بی اعتبار نکنند؟
در ادامه یادداشت مندرج در این نشریه آمریکایی می خوانیم: حال با گذشت چندین سال از گفته های این مورخ، آمریکا در جنگی مرموز در یمن مشارکت می کند که توسط عربستان سعودی راه اندازی و سبب شرمساری همه ما شده است.
ظاهر کودکان یمنی ناشی از گرسنگی، درست همان گونه است که جنگ باید باشد. همانطور که 'نیکلاس کریستف' روزنامه نگار پرآوازه آمریکایی می گوید: 'دلار های مالیاتی شما کمک می کند کودکان یمنی از گرسنگی جان دهند'.
اگرچه قانون اساسی اجازه آغاز جنگ را به کنگره می دهد، اما نقش فعلی ما در این درگیری به دلیل نقش منفعلانه نمایندگان ما در مقایسه با رئیس جمهوری امپریالیست ماست. به نظر می رسد حقیقت این بوده که تصمیم برای حضور در چنین جنگی بر عهده یک 'دلقک کودن' است؛ شخصی بدون اخلاقیات که هیچ تجربه ای در سیاست خارجی نداشته و خانواده ای تاجر مسلک دارد که از پول دولت عربستان حتی زمانی که در کاخ سفید نشسته اند، سود می برند.
یک بار 'دونالد ترامپ' در مورد سعودی ها در یک مراسم گفت: من همه آنها را خیلی دوست دارم، آنها از من آپارتمان های بسیاری خریدند، 40 میلیون دلار، 50 میلیون دلار خرج می کنند. آیا من نباید آنها را دوست داشته باشم؟ من خیلی آنها را دوست دارم!'
روز پنج شنبه، کنگره یک گام در جهت اصلاح این اوضاع نابسامان برداشت و نیویورک تایمز گزارش داد: 'مجلس سنا رای به پایان کمک نظامی آمریکا در جنگ یمن به سرکردگی عربستان سعودی داد که قویترین نمایش از اعتراض دو حزب در برابر دفاع ترامپ از پادشاهی سعودی نسبت به قتل یک روزنامه نگار مخالف (جمال خاشقچی) بود.
رای بالای سنا برای محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری در جنگ، پیامی قوی در مذمت جنگ تقریبا 4 ساله یمن فرستاد که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و قحطی در یمن شده است.
'دانیل لاریسون' از اعضای نشریه 'آمریکن کانزروتیو' در این خصوص می گوید: هرچند سنا این رای را داد اما نقش ما در این جنگ کار خود را کرد'.
با این وجود رهبران جمهوری مانع از ارائه این طرح پیشنهادی از سوی مجلس نمایندگان شدند و در واقع، 'پل رایان' نماینده جمهوریخواه و رئیس کنونی مجلس نمایندگان به دنبال این است تا اطمینان حاصل کند آمریکا همچنان یکی از شرکای همدست عربستان در جان دادن کودکان یمنی از گرسنگی باقی می ماند. بنابراین هرچند مجلس سنا در مسیر درست گام برداشته است اما مجلس نمایندگان هنوز هیچ حرکتی برای نجات یمن نکرده است.
'نشریه آتلانتیک یکی از مجله‌های آمریکایی است که در ابتدا تحت عنوان ماهنامه آتلانتیک در سال 1857 در بوستون، ماساچوست تأسیس شد. دفتر مرکزی این نشریه در حال حاضر در واشینگتن، دی. سی. قرار دارد. همان‌طور که از نام پیشین به آن اشاره شده، هر ماه یک شماره چاپ می‌شد و این سیاست به مدت 144 سال ادامه داشت تا اینکه در سال 2003 رسماً کلمه ماهنامه از اسم روی جلد این نشریه حذف شد و در نهایت در سال 2007 رسماً اسم نشریه به نام فعلی، آتلانتیک تغییر یافت. عمده موضوعات چاپ شده در مجله در مورد سیاست خارجی، علم سیاست، اقتصاد، هنر، فناوری و تکنولوژی است'.
اروپام**7276 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا يمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«ابراهیم عزیزی» از حوزه شیراز و زرقان به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که مجلس آینده را از حیث تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی چگونه پیش‌بینی می‌کنید گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به نوع مأموریت و ماهیت آن از سلایق مختلفی تشکیل شده و حتی در درون یک حزب و گرایش سیاسی نیز گاه شاهد این هستیم که هر شخص در خصوص یک موضوع واحد، نظری مستقل می‌دهد و در فضای پارلمانی نیز گاه افرادی از یک طیف و جناح و جبهه در مورد طرح‌ها و لوایح دیدگاه‌هایی مختلف ارائه می‌کنند.

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان افزود: با این وجود با توجه به شرایط فعلی و برگزاری دور دوم انتخابات می‌توان این‌گونه برداشت کرد که اکثریت مجلس از جبهه اصولگرایی در شاخه‌ها و طیف‌های مختلف شکل بگیرد.

خشکسالی و بیکاری تبعات امنیتی به همراه دارد

ابراهیم عزیزی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که با توجه به پیشینه اجرایی خود چه به عنوان فرماندار شیراز یا استاندار و رئیس بسیج سازندگی کشور اولویت‌های استان و کشور را چه می‌داند گفت: اکنون در کشور مسائلی وجود دارد که اگر به موقع و با کار کارشناسی در مورد آنها چاره‌اندیشی نشود می‌توانند سبب بروز بحران و فاجعه شوند.

نماینده کنونی مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم در خصوص مهم‌ترین موضوعاتی که با توجه به حضور وی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد نیز گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به نوع مأموریت خود نیازمند تصویب قوانین کارآمد و بروز در موضوعات امنیتی و سیاست خارجی است و با توجه به نوع تهدیدات، در تصویب لوایح و طرح‌ها باید یک کار کارشناسی صورت گیرد و نظر کارشناسان و متخصصان حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی را جویا شود و متناسب با نوع مأموریت‌ها در بودجه‌های سنواتی عمل نماید.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس افزود: در خصوص اولویت‌های قابل پیگیری‌ام باید بگویم که با توجه به حضورم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ساماندهی اتباع بیگانه، تأمین امنیت حرم‌ها و موضوعات چالش برانگیزی چون خشکسالی و کم آبی، حل مساله بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار را در اولویت پیگیری قرار خواهم داد که اگر به موقع برای آنها چاره‌اندیشی نشود سبب بروز بحران‌های اجتماعی و امنیتی می‌شوند.

ساماندهی اتباع بیگانه جزو دغدغه‌هایم بوده است

ابراهیم عزیزی افزود: البته در مجلس کنونی نیز این موارد جزو دغدغه‌هایم بود و گام‌هایی در این خصوص برداشته شد که در فرصت مقتضی به آنها خواهم پرداخت.

عزیزی بیان کرد: در استان فارس این عوامل بر تأمین امنیت دخیل هستند و باید برای این مسائل برنامه‌های دقیق و مدونی داشت و در همین راستا مثلاً در خصوص اتباع بیگانه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن وزارت کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با هدف ساماندهی مهاجرین و اتباع بیگانه، مکلف به تشکیل سازمان ملی مهاجرت شد.

تقویت زیرساخت‌های راه و حمل و نقل سبب توسعه پایدار می‌شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تشریح دیگر چالش‌های استان فارس گفت: فارس همانگونه که بارها و در دومین سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس عرض کردم در حوزه زیرساخت‌ها دچار ضعف مفرط است و نبود زیرساخت‌های قوی در حوزه راه، ریل و آب، ما را واداشت که در مجلس یازدهم ابرپروژه خط انتقال آب از خلیج فارس را کلید بزنیم یا در بحث راه، آزادراه شیراز بوشهر و خط آهن شیراز بوشهر نهایی شد و در شرف اقدام است و یا احداث چندین بیمارستان بزرگ و مرکزی را دنبال نموده‌ایم که در چهار دهه گذشته بی سابقه بوده و با بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها مسیر توسعه استان فارس هموارتر خواهد شد و تا زیرساخت‌ها درست نشود نمی‌توان امیدی به رفع چالش‌هایی چون کم آبی و بیکاری داشت.

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در پایان گفت: با شناخت کاملی که از چالش‌های استان فارس به ویژه خشکسالی، بیکاری، راه، عدم وجود صنایع بزرگ و دیگر موضوعات زیرساختی داشتم این مسائل را در مجلس یازدهم نیز دنبال کردم و به فضل خدا در صورت توفیق خدمت مجدد در مجلس آتی که انتخابات دور دوم آن اردیبهشت ماه برگزار می‌شود نیز همین موضوعات کلان را دنبال خواهم نمود چرا که موضوعات خُرد نیز در دل این موضوعات کلان قابل حل و فصل هستند.

کد خبر 6081128

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • نماهنگ/شریک جرم
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم