Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:52:08 GMT

گرایش به رشته های علوم پایه کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۱۳۲

گرایش به رشته های علوم پایه کاهش یافته است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه گیلان می گوید: وضعیت رشته های علوم انسانی در این دانشگاه رو به رشد است اما گرایش به رشته های علوم پایه روند کاهشی دارد . امری که باعث شده در برنامه عملیاتی دانشگاه سرمایه گذاری ویژه ای برای تقویت این رشته ها صورت پذیرد.

گروه دانشگاه ایرنا تصمیم دارد به سراغ تک تک دانشگاه های مراکز استان ها برود و وضعیت علمی، پژوهشی و آموزشی آن ها را در گفت وگو با روسای این دانشگاه ها مورد بررسی قرار دهد تا چالش ها و موانع توسعه از منظر کیفی و ایفای نقش توسعه ای دانشگاه ها مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ، نخستین گفت وگوی تفصیلی با دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان صورت گرفته است .

رئیس دانشگاه گیلان ، استاد ادبیات همین دانشگاه است که از سال 92 در مسند ریاست هم قرار گرفته است ، وی دارای مدرک دکتری تخصصی در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و در حال حاضر در مرتبهٔ استادی قرار دارد. رضی سیزدهمین فردی است که به ریاست دانشگاه گیلان برگزیده شده است.

از رضی تا به امروز علاوه بر آثاری چون روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات و مرجع شناسی، بیهقی پژوهی در ایران، آشنایی با منابع و مراجع چاپی و الکترونیکی در ادبیات فارسی ، دهها مقاله در مجلات معتبر علمی نیز منتشر شده است.

دوران دانشجویی و همچنین فعالیت های علمی و پژوهشی ، ایده تاسیس دانشگاه گیلان و وضعیت علمی، آموزشی و همچنین ارتباط این دانشگاه با دانشگاه های خارج از کشور و ارتباط با صنعت ، وضعیت رشته های علوم انسانی و علوم پایه در این دانشگاه از جمله محورهای اصلی گفت وگو با رئیس دانشگاه گیلان است .

مشروح گفت وگو به این شرح است :

** ایرنا: آقای دکتر لطفا در ابتدای گفت وگو کمی از خودتان بگویید .

** رضی: در رشت به دنیا آمدم و در مدارس همین شهر دوران دانش آموزی را پشت سر گذاشتم ، دیپلم خود را در رشته راه و ساختمان از هنرستان فنی شهید چمران گرفتم که در آن زمان دانش آموزان و دانشجویان با هم در یک محیط به تحصیل می پرداختند. همزمان در رشته ادبیات نیز به صورت آزاد امتحان دادم و دیپلم ادبی گرفتم.


**ایرنا:چطور شد که در این رشته تحصیل کردید و در چه سالی وارد مقطع کارشناسی ارشد شدید؟

رضی: در سال 1362 هنوز آزمون های ورودی دانشگاه ها کاملا تجمیع نشده بود. یادم هست در چهار آزمون جداگانه شرکت کردم که در سه آزمون پذیرفته شدم یکی از آنها ادامه تحصیل در همان رشته فنی بود که در دوره دبیرستان مشغول بودم اما به علت فضای حاکم بر آن دوران که گرایش به علوم انسانی شدت گرفته بود در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه تحصیل دادم و در سال 1366در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدم. دکتری خود را نیز در دانشگاه علامه طباطبایی تهران گذراندم.


**ایرنا: دوران دانشجویی شما در دانشگاه گیلان چگونه سپری شد؟

**رضی: در بهمن 1362 به عنوان دانشجو به دانشگاه گیلان راه یافتم هر چند قبل از آن نیز به این دانشگاه رفت و آمد داشتم و در فعالیت های فرهنگی که توسط دانشجویان انجام می شد شرکت می کردم.

به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها چند سال کنکور برگزار نشده بود به همین علت در کنکور سال 62 رقابت سختی برای ورود به دانشگاه وجود داشت و دانشجویانی که به دانشگاه راه یافتند بهترین ها و همه درس خوان بودند و فضای دانشگاه کاملا فضای علمی بود . به همین دلیل اغلب فارغ التحصیلان آن دوره بعدها ادامه تحصیل دادند و تعداد زیادی از آنان هم اکنون هیات علمی دانشگاه ها هستند من نیز در سال 1366 در کارشناسی ارشد قبول شدم و به ادامه تحصیل پرداختم.


**ایرنا: فضای سیاسی دانشگاه ها در آن دوران چگونه بود و جنبش دانشجویی در چه وضعیتی قرار داشت؟

** رضی: فضای سیاسی در آن دوران بسیار غلیظ بود. فضایی بود که دانشجویان از جهت نقش آفرینی سیاسی در جامعه، احساس اقتدار می کردند و این احساس ناشی از تسخیر سفارت آمریکا توسط گروهی از دانشجویان بود که مورد حمایت امام خمینی و مردم قرار گرفته بودند و در راهپیمایی ها مرتب به نفع آنان شعار می دادند. این حرکت باعث شد تا دانشجویان در همه دانشگاه ها احساس هویت کنند و در مسائل سیاسی و اجتماعی بیشتر مشارکت داشته باشند.

**ایرنا: در طول سال های فعالیت خودتان در حوزه پژوهشی چه عملکردی داشتید؟

**رضی: محصول فعالیت های علمی بنده ، علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی و راهنمایی 50 رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد، انتشار سه عنوان کتاب و چاپ 60 مقاله علمی -پژوهشی و ارائه 70 مقاله در همایش های ملی و بین المللی و اجرای 3 طرح تحقیقاتی بوده است.

**ایرنا: چه مسئولیت های اجرایی بر عهده گرفته اید؟

**رضی: از سال 1366 تا 1370 مسئولیت جهاد دانشگاهی گیلان را به عهده داشتم از سال 1370 تا 1374 معاون دانشجویی دانشگاه گیلان بودم . از سال 1379 تا 1384 مشاور رئیس دانشگاه و از سال 1392 تاکنون نیز رئیس دانشگاه گیلان هستم.

**ایرنا: از ایده شکل گیری و سابقه تأسیس دانشگاه گیلان برایمان بگویید؟

** رضی: اسناد تاریخی نشان می دهند که یکی از خواسته های مهم مردم گیلان در دهه 40 راه اندازی دانشگاه در این استان بوده است از این رو، ابتدا مدرسه عالی مدیریت رشت و مدرسه عالی بازرگانی لاهیجان راه اندازی شد و سپس در سال 1353 دانشگاه گیلان به تصویب رسید و آن مراکز در دانشگاه گیلان ادغام شدند.
هم اکنون این دانشگاه با بیش از چهار دهه فعالیت بزرگترین دانشگاه دولتی شمال کشور محسوب می شود. 17 هزار دانشجو دارد که 40 درصد آنان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری هستند با نزدیک به 600 عضو هیأت علمی که 38 درصد آنان دارای مرتبه استاد تمامی یا دانشیاری هستند.

** ایرنا: آقای دکتر، دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاه های مهم کشور در زمان حاضر از نظر علمی در ایران و جهان در چه جایگاهی قرار دارد ؟

**رضی: مؤسسات رتبه بندی با شاخص هایی مراکز علمی را رتبه بندی می کنند که تعدادی از آن شاخص ها، مشترک و تعدادی از شاخص ها نیز مخصوص هر مؤسسه است. از این رو دانشگاه گیلان خود را در معرض ارزیابی مؤسسات مختلف قرار داده است.

بر اساس نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه گیلان رتبۀ 218 را در بین دانشگاه های جوان دنیا داراست. اما با احتساب همۀ دانشگاه های قدیمی و جدید رتبۀ دانشگاه گیلان در نظام رتبه بندی سایماگو 600 و در نظام رتبه بندی لایدن 800 و در گرین متریک که مربوط به مدیریت سبز است 320 است. براساس مؤسسه ISI این دانشگاه از جهت کمیت تولید دانش در بین دانشگاه های جامع کشورمان رتبۀ هشتم را دارد.

**ایرنا: ارتباط دانشگاه گیلان با دانشگاه های خارج از کشور چگونه است؟

**رضی: دانشگاه گیلان با مراکز علمی و دانشگاه های کشورهای مختلف از جمله آلمان، روسیه، فرانسه، چین، ترکیه، سوئد، عراق، افغانستان و قزاقستان ارتباط دارد .

با برخی از آنها تبادل دانشجو داریم که مرتب رفت و آمد می کنند. با دانشگاه انسام پاریس در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجوی مشترک پذیرش می کنیم و با بعضی از کشورها نیز فعالیت های تحقیقاتی مشترک داریم. به عنوان مثال راه اندازی ایستگاه هواشناسی پیشرفته توسط مرکز آکادمی علوم چین در دانشگاه گیلان زمینه های فعالیت پژوهش مشترک را فراهم آورده است.

یادآوری می کنم دانشگاه گیلان مسئول کارگروه ملی ارتباط دانشگاه های ایران با دانشگاه های سوئد است. همچنین مسئولیت دبیرخانه اتحادیۀ دانشگاه های کشورهای حاشیۀ دریای خزر را به عهده دارد و مسئول و مرجع تماس مالی در همکاری با مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپایی است.

** ایرنا: از زمانی که ریاست دانشگاه را بر عهده گرفتید چه برنامه هایی در پیش گرفتید و همچنین وضعیت اداره دانشگاه در دورۀ قبل چگونه بود. اصولاً ارزیابی شما از دورۀ قبل چیست؟

**رضی: یکی از برنامه ها، مشارکت دادن اقشار مختلف دانشگاهی در تصمیم سازی ها بود. در همین راستا انتخاب رؤسای دانشکده ها و اعضای هیأت ممیزه دانشگاه با مراجعه به رأی اعضای هیأت علمی صورت گرفت و کانون صنفی اساتید در دانشگاه راه اندازی شد. در بخش دانشجویی شوراهای صنفی و در بخش کارمندی شورای منتخب کارکنان به وجود آمد. یکی دیگر از برنامه ها ارتقاء کیفیت در همۀ زمینه ها بود. در دورۀ قبل، افزایش کمّی تعداد دانشجویان در دستور کار قرار گرفته بود و این اقدام باعث شده بود تا شاهد افت کیفیت باشیم.

یکی از اقدامات مهم دانشگاه تهیه و تصویب سند راهبردی در هیأت امنا بود. همچنین برنامۀ پنج سالۀ عملیاتی برای تحقق اهداف سند به تصویب رسید و در حال اجراست. همچنین تلاش شد ارتباط دانشگاه با جامعه بهبود پیدا کند.

یکی دیگر از برنامه های دانشگاه تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه است. درصددیم تا سهم درآمدهای دانشگاه را در بودجۀ سالیانه افزایش دهیم. همچنین مشارکت حامیان و خیرین را در توسعۀ زیرساخت های دانشگاه به ویژه در احداث فضاهای فیزیکی و تجهیز آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی را بیشتر کنیم .


** ایرنا: امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه گیلان در چه سظحی قرار دارد؟

**رضی: مجتمع اصلی دانشگاه در زمینی به مساحت 190 هکتار پنج دانشکده از 10 دانشکده را در خود جا داده است. علاوه بر آن، واحدهای دانشگاه در 11 نقطه دیگر پراکنده است مثل دانشکده تربیت بدنی، دانشکده علوم پایه، دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا و دانشکده مهندسی شرق گیلان.

دانشگاه دارای 190 آزمایشگاه و کارگاه است. فضاهای فیزیکی دانشگاه 195 هزار متر مربع است که شامل آموزشی، تحقیقاتی و رفاهی می شود. ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه 3800 نفر است.

**ایرنا: هدف گذاری شما برای دانشگاه گیلان چیست؟ چه نقاط ضعفی باید در دانشگاه برطرف شود تا شاهد افزایش و بهبود سطح علمی این دانشگاه باشیم؟

**رضی: هدف گذاری کلان در سند راهبردی دانشگاه آمده و براساس آن نیز برنامه عملیاتی تهیه شده است اما از بین برنامه ها مهمترین کارها ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی است. علی رغم تلاشهای خوب سال های اخیر، دانشگاه در فعالیتهای بین المللی نیاز به تقویت دارد.

از این رو موضوع بین المللی شدن دانشگاه به صورت جدی پیگیری می شود. یکی از ضعف های دانشگاه های ایران ضعف ارتباط با جامعه است، در تلاشیم تا این ضعف را بر طرف کنیم. اقدامات خوبی در زمینۀ اصلاح آیین نامه ها داشته ایم و ساختارهای جدیدی در این خصوص ایجاد و اقدامات خوبی نیز انجام شده است مثلاً هم اکنون دانشگاه بیش از 100 قرارداد ارائه خدمات تخصصی و تحقیقاتی با صنایع و سازمان ها دارد.

** ایرنا: ارتباط دانشگاه گیلان با صنعت چگونه است؟

رضی : در دانشگاه، شورای صنعت متشکل از اعضای هیأت علمی سازمان صمت و صاحبان و مدیران صنایع شکل گرفته است که تا کنون توانسته اقدامات مختلفی را انجام دهد. از جمله اجرای دهها طرح تحقیقاتی و مشاوره ای، برگزاری کارگاه های تخصصی توسط خبرگان صنعت برای دانشجویان و کارگاه های دانشگاهیان برای صنعتگران با هدف خلق ایده برای رفع مشکلات صنایع و همچنین راه اندازی دفتر تحقیق و توسعه بعضی از صنایع در دانشگاه گیلان.

** ایرنا: وضعیت علوم انسانی و رشته های علوم پایه در دانشگاه گیلان چگونه است؟

** رضی: دانشکده علوم انسانی بزرگترین دانشکده دانشگاه گیلان از جهت تعداد گروه های آموزشی و اعضاء هیات علمی و تعداد دانشجویان است. استقبال داوطلبان کنکور از رشته های علوم انسانی خوب است. در سال های اخیر استادان گروه های علوم انسانی با سازمان ها و ادارات ارتباطات خوبی برقرار کرده اند.

هم اکنون بیشترین تعداد قرارداد تحقیقاتی با بیرون از دانشگاه توسط اعضای هیات علمی این دانشکده انجام می شود. برگزاری کرسی های ترویجی نظریه پردازی نیز در دانشگاه رونق دارد، اما گرایش داوطلبان به رشته های علوم پایه کاهش یافته است با وجود این، در برنامه عملیاتی دانشگاه توجه ویژه ای به کیفیت رشته های علوم پایه شده است و قرار است سرمایه گذاری بیشتری برای آن ها به ویژه در توسعه و نوسازی آزمایشگاه های رشته های علوم پایه انجام شود. آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز امسال مورد بهره برداری قرار گرفت و تجهیزات جدید تهیه خواهد شد.

**9487**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد

رییس دانشگاه شاهد برنامه‌ها و اقدامات دو ساله این دانشگاه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد صبح امروز در نشست خبری  با اشاره به تاریخچه تاسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد در سال 1369 با دستور امام خمینی(ره) تاسیس و در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. دانشکده‌های این دانشگاه در گذشته در سطح شهر تهران پراکنده بود که در حال حاضر تجمیع و در مجاورت مرقد مطهر امام مستقر شدند.

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون 10 دانشکده دارد که 4 دانشکده در حوزه پزشکی و 6 دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند.

چلداوی خاطرنشان کرد: این دانشگاه هم‌اکنون 38 رشته کارشناسی، 40 رشته دکتری و 2 رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی و  6 هزار دانشجو دارد.

وی با اشاره به حضور 2 ساله خود در جایگاه ریاست این دانشگاه به اقدامات این دوره اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی در این 2 سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه 10 برابر شده است هر چند پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها مظلوم است انا سعی کردیم پژوهانه استادان را هم  10 برابر کنیم. همچنین آزمایشگاهی با هزینه 5 میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه  فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است، افزود: 20 میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در 2 سال، 17 برابر شده و مبلغ آن‌ها هم 14 برابر شده و از نظر پژوهشی رشد 2 برابری رخ داده است.

چلداوی از راه اندازی  هزار متر مربع مرکز نوآوری در این دانشگاه خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی یادآور شد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار کردیم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برگزار شده است.

چلداوی گفت: تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیم در 2 شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود و از این نظر رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم.

وی با یاداوری اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، افزود: 4 برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی شده  و دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند و در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کردند.

وی از حضور 344 عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون سرانه متوسط مقالات بین المللی دانشگاه شاهد 1.5 مقاله به ازای هر استاد است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت، تاکید کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد دانشگاهی سیاست‌زده نیست اما منفعل هم نیست. اینکه دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست بلکه حاکی از رشد عقلی و معرفتی دانشجویان و تحلیل درست آنهاست.

رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت از واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه خبر داد و گفت: هم‌اکنون 60 دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان در حال تحصیل هستند. همه این دانشجویان از سوی بنیاد شهید بورسیه شدند و هزینه‌های آنها نیز به دانشگاه پرداخت شده است.

وی با اشاره به بورسیه دانشجویان کشورهایی نظیر پاکستان و عراق از سوی آمریکا به نقش مهم ایران به عنوان کشور اصلی محور مقاومت اشاره کرد و گفت: سال آینده از 12 کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که 200 نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرویی با تفکر اسلامی و پرورش یافته برای کمک به جبهه مقاومت و امام زمان است. 

چلداوی یادآور شد: قصد داریم 20 هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد سال گذشته 25 درصد بود و امسال حدود 30 درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش 20 درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید بیشتر صرف حقوق و دستمزد کارکنان می شود.

حیدری رییس دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی این دانشگاه گفت: در 2 سال گذشته  شاهد توجه و سرمایه گذاری بر مقوله پزشکی و توسعه و بهبود فعالیتهای رشته‌های پزشکی دانشگاه شاهد هستیم.

وی از تجهیز آزمایشگاههای جامع مربوط به دانشکده پزشکی و تعمیرات اساسی ساختمان های پرستاری و دندانپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: در طی این دو سال روح تازه ای به حوزه علوم پزشکی دانشگاه شاهد دمیده شده و طب ایرانی، پرستاری در این دانشگاه رشد کرده است.

وی از تدوین برنامه 5 ساله دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد خبر داد و از حضور بهتر و توجه بیشتر به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه شاهد در این دو سال  ابراز رضایت کرد.

عباسی، معاون دانشجویی دانشگاه شاهد نیز از رشد 120 درصدی  خدمات و فعالیت های دانشجویی این دانشگاه نظیر مرکز مشاوره خبر داد‌.

یکی از مسئولان این دانشگاه نیز با اشاره به فعالیت های گروه جهادی پزشکی شهید سلیمانی این دانشگاه این گروه را برترین گروه جهادی و موکب فرهنگی، پزشکی دانشگاه در سال  1402 دانست و گفت: موکب فرهنگی اجتماعی شهید سلیمانی در راهیپایی اربعین و در عوارضی قم خدمات مختلفی را به  زوار ارائه می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان