Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@14:28:11 GMT

رانت واردات کالا، تولید داخل را نابود کرده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۴۰۳

رانت واردات کالا، تولید داخل را نابود کرده است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر وجود رانت واردات در کشور گفت: وجود رانت‌های وارداتی در کشور کالای ایرانی را نابود کرده است، حقیقت این بوده واردکنندگان رانت خوار کالا به بخش‌های دولتی بسیار نزدیک‌تر از صادرکنندگان هستند. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث حمایت از کالای ایرانی چند مشکل اساسی وجود دارد که نخست آن اراده دولت و مجلس بوده که معلوم نیست تا چه اندازه اعتقادی به این اصل و شعار مهم در بین این دو نهاد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از رویه بانک مرکزی در شکل و نحوه واگذاری ارز برای واردات کالا به کشور افزود: زمانی که بانک مرکزی بیشترین ارز را برای تخصیص در بخش‌های غیر تولیدی قرار می‌دهد نباید انتظار درستی از حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم.

مشکل معارضین احداث فرودگاه قم برطرف شدانتقاد معاون استاندار قم از روند تخریب باغات و افزایش حاشیه‌نشینی در قم10900 شغل در استان قم ایجاد شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وجود رانت واردات در کشور تصریح کرد: وجود رانت‌های وارداتی در  کشور کالای ایرانی را نابود کرده است، حقیقت این بوده واردکنندگان کالا به بخش‌های دولتی بسیار نزدیک‌تر صادرکنندگان هستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم‌حمایت لازم از تولید ساخت داخل ابراز کرد: در کشورهای متمدن و بزرگ دنیا هزینه‌های تولید به دلیل حمایت‌های دولتی به‌شدت کاهش پیداکرده و دولت بیشترین تسهیلات ممکن را به این بخش‌ها ارائه می‌دهد.

امیرآبادی قوانین دست‌وپا گیر را یکی از عوامل و موانع مهم تولید در کشور دانست و بیان کرد: در کشور قوانین و روند اداری هرکدام به‌نوبه خود مانعی برای افزایش هزینه تمام‌شده تولیدات داخلی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تمام‌شده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیار از انبارهای بنادر کشور پر از کالا و محصولات ایرانی است اما به دلیل قوانین و مقررات دست‌وپا عملاً کالای ایرانی در حال نابودی و از دست رفتن است، برای رونق و توسعه کالای ایرانی حداقل باید تا 5 سال هیچ قانون دست‌وپا و مشل آفرین در مبحث تولید و اشتغال تصویب نشود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بانک‌ها در رونق تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: تا زمانی که بانک‌های استان به مسئله تولید و بازاریابی وارد نشوند، تولید و اشتغال داستان در روال قابل قبولی قرار نمی‌گیرد.

امیرآبادی ادامه داد: شکل کنونی اجرای قانون هوای پاک به‌هیچ‌وجه مفید نیست چراکه ناظر محیط‌زیست مستقر در واحدهای تولیدکننده و آلاینده عملاً به یکی از کارمندان صاحب کارخانه تبدیل‌شده و مجبور است برای حفظ شغل خود طبق خواسته‌های واحدهای تولیدی فعالیت کند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: طرح ضربتی مقابله با قاچاق کالا و سوخت با هدف جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، در سطح حوزه شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ضربتی که با مشارکت و همکاری میدانی مأموران پلیس امنیت اقتصادی، مأموران پایگاه اطلاعاتی، یگان امداد، پاسگاه انتظامی خونسرخ، پاسگاه انتظامی گچین و عوامل کلانتری ۱۱ بندرعباس اجرا شد، ۲۰ محل دپوی سوخت قاچاق شناسایی، یک دستگاه کامیون حامل سوخت و ۱۸ خودروی شوتی توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی از سایر کشفیات به دست آمده در این طرح خبر داد و گفت: یک دستگاه خودرو لندکروز، انواع لوازم خانگی ،۲ هزار و ۳۵۲ عدد انواع نوشیدنی، ۱۰ دستگاه پمپ برقی، ۸ رأس دام قاچاق و مقداری مشروبات الکلی دست ساز و تجهیزات ماهواره کشف و یک کارگاه مشروبات الکلی نیز تخریب شد.

وی در ادامه بیان داشت: در این رابطه ۱۶۵ مخزن نگهداری سوخت قاچاق تخریب و ۹۶ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۷ نفر از عاملان قاچاق سوخت و کالا و دستگیری ۳۶ نفر اتباع بیگانه و ۱۲۳ نفر معتاد در این طرح، ارزش مالی کالا و سوخت‌های قاچاق کشف شده در این عملیات را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

سردار جاویدان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های پاک سازی مناطق آلوده و جرم خیز در مناطق مختلف استان، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پاک سازی محل و شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام کنند.

کد خبر 6099688

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم