Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح آخرین جزئیات توزیع بسته‌های حمایتی دولت در بین اقشار مختلف جامعه پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که امروز (شنبه 24 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: اصل اول در اداره امور در دولت تدبیر و امور در شرایطی که بنده مسئولیت آن را برعهده گرفتم، شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهام شرکت‌های شستا در بورس است، اگر هر چه کار کردیم را به مردم اعلام کنیم، آن‌ها هم پای کار می‌آیند. این اقدام خوبی است و همه باید تصویر شفاف از فعالیت‌شان را در معرض دید مردم قرار دهند.

وی افزود: ۶۲۲ نفر در هیئت مدیره شستا داشتیم که ۱۰۷ نفر بالای ۶۰ سال سن داشتند. ممکن است بسیاری از این افراد فعال و خوب باشند، اما برخی به سن بازنشستگی رسیده بودند و قرار شد وقتشان را به عنوان مشاور بگذارند و مسئولیت را به جوان‌ترها بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی مدیران می‌گویند، چون شستا هستیم شامل قانون نمی‌شویم، اما روح قانون حاکم است تا افراد در دو سه شغل ننشینند که عقلی و منطقی هم هست.

شریعتمداری گفت: تعدادی از مدیران خودشان آمدند و استعفا را تقدیم کردند و پذیرفتیم و در شستا ۸۶ نفر در مرحله اول خارج شدند.

وی افزود: در ادامه مسیر باید بگوییم با دارایی‌های مردم چه می‌کنیم، چه می‌خریم و به چه کسی می‌فروشیم. رسانه‌ها به انتشار شفاف اطلاعات توجه و دقت دارند و این کار یک کار تبلیغی نیست و برای افزایش بازدهی بنگاه‌ها است و کمک می‌کند سرمایه بیمه شدگان را حفظ کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع بسته‌های حمایتی ویژه کارگران گفت: توزیع سبد کالایی کارگران تمام شد و کارمندان آموزش و پرورش هم بسته حمایتی دریافت کردند و در ادامه گروه سوم افرادی مانند رانندگان و کارگران ساختمانی هستند که باید بسته حمایتی بین آن‌ها توزیع شود.

وی در خصوص شروع دور بعدی توزیع بسته‌های حمایتی بین مددجویان نهادهای حمایتی گفت: دستور رئیس جمهور برای آغاز نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی مربوط به سازمان‌های امدادی ابلاغ شده است.

شریعتمداری در خصوص جاماندگان دریافت بسته‌های حمایتی گفت: تمام مراکز امدادی و بهزیستی بعد اتمام این دوره آماده ثبت نام از جاماندگان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای افزایش دستمزد کارگران تصمیم‌گیری می‌شود؟، گفت: در شورای عالی کار کمیته دستمزد به صورت سه جانبه گرایانه در حال بررسی است. یک طرف کارفرمایان، یک طرف دولت و یک طرف نماینده کارگران است و هرساله به اعلام تغییرات حقوق و دستمزد مکلف هستیم. در این شورا فاصله معیشت را با حقوق و دستمزد می‌سنجند و تعیین می‌کنند و باید فکری کنیم تا ببینم مسیر چگونه طی شود تا این فاصله به حداقل برسد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ تصریح کرد: با سیاست‌های جبرانی تلاش داریم تا آخر سال مشکلات همه اقشار را حل کنیم و تصمیم عمومی دولت همین سبدهای حمایتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با بازنشستگان و افرادی که قرار است جایگزین آن‌ها شوند، گفت: کمبود مدیر نداریم و زمانی که استعفاها پذیرفته شود، مدیر مستعفی تلقی می‌شود و حق امضا و امکان حضور در هیئت مدیره را ندارد. کشور پر از نیروی انسانی فرهیخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بسته حمایتی رانندگان مست شریعتمداری کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت؛

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

- باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.


جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903299

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • والدین دارای نوآموز بخوانند