Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح آخرین جزئیات توزیع بسته‌های حمایتی دولت در بین اقشار مختلف جامعه پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که امروز (شنبه 24 آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: اصل اول در اداره امور در دولت تدبیر و امور در شرایطی که بنده مسئولیت آن را برعهده گرفتم، شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهام شرکت‌های شستا در بورس است، اگر هر چه کار کردیم را به مردم اعلام کنیم، آن‌ها هم پای کار می‌آیند. این اقدام خوبی است و همه باید تصویر شفاف از فعالیت‌شان را در معرض دید مردم قرار دهند.

وی افزود: ۶۲۲ نفر در هیئت مدیره شستا داشتیم که ۱۰۷ نفر بالای ۶۰ سال سن داشتند. ممکن است بسیاری از این افراد فعال و خوب باشند، اما برخی به سن بازنشستگی رسیده بودند و قرار شد وقتشان را به عنوان مشاور بگذارند و مسئولیت را به جوان‌ترها بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی مدیران می‌گویند، چون شستا هستیم شامل قانون نمی‌شویم، اما روح قانون حاکم است تا افراد در دو سه شغل ننشینند که عقلی و منطقی هم هست.

شریعتمداری گفت: تعدادی از مدیران خودشان آمدند و استعفا را تقدیم کردند و پذیرفتیم و در شستا ۸۶ نفر در مرحله اول خارج شدند.

وی افزود: در ادامه مسیر باید بگوییم با دارایی‌های مردم چه می‌کنیم، چه می‌خریم و به چه کسی می‌فروشیم. رسانه‌ها به انتشار شفاف اطلاعات توجه و دقت دارند و این کار یک کار تبلیغی نیست و برای افزایش بازدهی بنگاه‌ها است و کمک می‌کند سرمایه بیمه شدگان را حفظ کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع بسته‌های حمایتی ویژه کارگران گفت: توزیع سبد کالایی کارگران تمام شد و کارمندان آموزش و پرورش هم بسته حمایتی دریافت کردند و در ادامه گروه سوم افرادی مانند رانندگان و کارگران ساختمانی هستند که باید بسته حمایتی بین آن‌ها توزیع شود.

وی در خصوص شروع دور بعدی توزیع بسته‌های حمایتی بین مددجویان نهادهای حمایتی گفت: دستور رئیس جمهور برای آغاز نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی مربوط به سازمان‌های امدادی ابلاغ شده است.

شریعتمداری در خصوص جاماندگان دریافت بسته‌های حمایتی گفت: تمام مراکز امدادی و بهزیستی بعد اتمام این دوره آماده ثبت نام از جاماندگان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای افزایش دستمزد کارگران تصمیم‌گیری می‌شود؟، گفت: در شورای عالی کار کمیته دستمزد به صورت سه جانبه گرایانه در حال بررسی است. یک طرف کارفرمایان، یک طرف دولت و یک طرف نماینده کارگران است و هرساله به اعلام تغییرات حقوق و دستمزد مکلف هستیم. در این شورا فاصله معیشت را با حقوق و دستمزد می‌سنجند و تعیین می‌کنند و باید فکری کنیم تا ببینم مسیر چگونه طی شود تا این فاصله به حداقل برسد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ تصریح کرد: با سیاست‌های جبرانی تلاش داریم تا آخر سال مشکلات همه اقشار را حل کنیم و تصمیم عمومی دولت همین سبدهای حمایتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با بازنشستگان و افرادی که قرار است جایگزین آن‌ها شوند، گفت: کمبود مدیر نداریم و زمانی که استعفاها پذیرفته شود، مدیر مستعفی تلقی می‌شود و حق امضا و امکان حضور در هیئت مدیره را ندارد. کشور پر از نیروی انسانی فرهیخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بسته حمایتی رانندگان مست شریعتمداری کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است

ایسنا/یزد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است، از نمایندگان مجلس خواست با اصلاح قانون، حق اخراج این افراد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی سلب شود.

«محمدرضا فلاحتی» در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های به حق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به این که ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. در این دو سال و نیم که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، ۸۰ تشکل دیگر در واحدهای تولیدی شکل گرفته است.

تشکیل ۲۳ شورای اسلامی کار در استان

فلاحتی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحدهای تولیدی استان تاسیس شده در حالی که در ۳۱ سال گذشته، در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: باید به این نکته نیز اشاره کنم که وزارتخانه شش سهمیه را برای تشکیل شورای اسلامی کار در سال گذشته به استان یزد اختصاص داده بود ولی ۱۵ شورای اسلامی کار در کارخانه‌های استان راه‌اندازی شده یعنی ۲.۵ برابر بیشتر نسبت به تعهدات تکلیفی استان اتفاق افتاده است.

برگزاری انتخابات الکترونیکی تشکلات کارگری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین در این رابطه گفت: برای اولین بار در کشور، سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه‌اندازی و برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به ۴۹۹۴ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و ۱۰۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدیدنظر استانی مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۳۹۸۶ درخواست مورد تائید قرار گرفته است.

خطای کمتر از یک درصد مراجع حل اختلاف استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در سال گذشته ۵۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

فلاحتی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

تشکیل سه کمیته برای نظارت بر حسن انجام کار

فلاحتی در ادامه عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران اداه کل بر تمامی امور، نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نشود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که در برخی از موارد رفع نقص‌هایی به کارفرمایان ارجاع داده می‌شد که متاسفانه عده معدودی توجه‌ای به این مسئله نداشتند. با مراجع قضایی نشست‌هایی را برگزار کردیم و در این کمیته نماینده دادستان حضور دارد و در صورتی که کارفرمایی پس از تذکرات متعدد اقدامی انجام نداد، صورت‌جلسه شده و به دادگاه جهت اعمال ماده ۱۰۵ معرفی می‌شود.

وی با اشاره به وظایف کمیته رصد نیز گفت: هفته‌ای دو بار به واحدهای تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند و در نشستی که نمایندگان کارگران و مدیرعامل حضور دارند، پیرامون حوزه کارگری و ایمنی کارگران بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

فلاحتی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی یا اعتراضاتی که توسط مراجعان صورت می‌گیرد، پرونده‌های شکایت‌ها رسیدگی می‌شود و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، در این نشست پیرامون مسکن کارگری، کمبود نیروی کار، امنیت شغلی و مجموعه‌های ورزشی کارگران بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار