Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@10:00:24 GMT

امامزاده‌ها را راحت بگذاریم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۳۹۹

امامزاده‌ها را راحت بگذاریم

سخنان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان واکنش‌هایی را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: ««به دنبال شجره‌نامه امامزاده‌ها نباشید. باید به همه امامزاده‌ها ارادت داشته باشیم.» سه‌شنبه گذشته بود که حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان این جملات را گفت. همین سخنانش کافی بود تا بار دیگر بحث پرحاشیه به وجود آمدن امامزاده‌ها و روند رو به رشد هر ساله‌اش بار دیگر نقل مجالس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی در بخش دیگری از سخنانش گفته: «برخی از امامزاده‌ها زیارتی و سیاحتی است، برخی از امامزاده‌ها بیشتر سیاحتی است، به همین دلیل است که روی گردشگری برخی از امامزاده‌ها از جمله آقا علی عباس فعالیت می‌شود. برخی امامزاده‌ها نیز همچون امامزاده اسماعیل تاریخی است و برخی برای تاریخی‌ بودن آن و برخی برای زیارت می‌آیند.»

همین حرف‌های او عاملی بود تا روز گذشته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به آن واکنش نشان دهد و بگوید: «پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست.» واکنش ایمن‌آبادی به صادقی تا جایی بوده که سخنان او را وهن در دین دانسته و گفته: «این‌ که یک امامزاده را سیاحتی بنامیم و یکی را زیارتی اصلا معنا ندارد. از رئیس سازمان اوقاف می‌خواهیم ورود کند و تذکر دهد. این سخنان وهن دین است.» این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفته: «کمتر از یک ماه پیش سازمان اوقاف بخشنامه‌ای کرد که دیگر امامزاده‌ها افزایش پیدا نمی‌کند ولی متاسفانه تعداد امامزاده‌ها همین‌طور در حال اضافه‌شدن است. از سازمان اوقاف می‌خواهم در این دکان‌ها را ببندد. در همین فاصله مجلس نهم تا مجلس دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شده است.»

ایمن‌آبادی پیش از این هم از جمله منتقدان پروپا قرص این روند بود.‌ سال ٩٣ هم او در سخنانی انتقادی نسبت به سازمان اوقاف و امور خیریه گفته بود: «در زمینه تولیت امامزاده‌ها و نحوه عملکرد سازمان اوقاف در دیگر مسائل اقتصادی جای سوال زیادی وجود دارد و به شکلی این سازمان به تنهایی پروانه ساخت، فروش و تغییر کاربری می‌دهد.»

ماجرای شجره‌نامه‌ها

سال گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری به مناسبت روز تجلیل از امامزادگاه و بقاع متبرکه گفت: «در کشور ۸۱۵۱ امامزاده داریم.»

او همچنین گفته بود: «از این تعداد امامزاده‌ای که در ایران وجود دارد، همه آنها جزو فرزندان امامان نیستند، بلکه برخی از آنها جزو نوادگان و چند نسل بعدتر آنها هستند، حتی برخی از فرزندان ائمه (ع) هیچ گنبد و بارگاهی در ایران ندارند.»

شرفخانی در ادامه با طرح این سوال که برخی می‌گویند این امامزادگان شجره‌نامه ندارند، عنوان کرد: «این مطلب اصلا صحت ندارد. بخش عمده‌ای از امامزادگان کاملا شجره‌نامه دارند و شجره‌نامه آنها برای مردم قابل رویت است. اگر برخی از آنها هم شجره‌نامه نداشته باشند، یک کتاب تاریخی که ثبت شده و کاملا معتبر است، حضور امامزادگان را تایید می‌کند یا شهرت محلی و قدیمی که سینه‌به‌سینه به ما رسیده است، ثابت می‌کند در این مکان امامزاده بوده است.»

گفته‌های شرفخانی در حالی است که مسعود روشن، کارشناس میراث‌فرهنگی در ‌سال ٩١ گفته بود: «بر اساس تحقیق میدانی سازمان اوقاف در رابطه با مستندات صحت امامزادگان کشور در سال ۸۹، بیش از ۸‌هزار بقعه در کشور موجود است که در برخی از این بقعه‌ها چند امامزاده دفن شده و در نهایت می‌توان گفت حدود ۱۰‌هزار امامزاده در کشور وجود دارد و از این تعداد حدود ۲‌هزار امامزاده سند و شجره‌نامه دارند.»

تهران، مازندران و شیراز مهد امامزاده‌ها

هر چند آمار دقیق و مشخصی از تعداد امامزاده‌های هر استان وجود ندارد، اما می‌توان به آماری رسید که در آن استان‌های با تعداد بالای امامزاده مشخص شده‌اند. آن‌طور که آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران اعلام کرده استان مازندران بعد از فارس بیشترین امامزاده را در کشور دارد و البته شهر دیگری که از آن به‌ عنوان شهر پرامامزاده نام برده می‌شود، تهران است. شهر تهران با حدود ٣٧ امامزاده بیشترین تعداد امامزاده را در محدوده شهری میان شهرهای ایران به خود اختصاص داده است و شهر امامزادگان است. تابناک هم در گزارشی در سال ٩٠ می‌نویسد: «استان اصفهان به دلیل شرایط آب‌وهوایی و تعدد مناطق روستایی یکی از پرامامزاده‌ترین استان‌های کشور پس از استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود. تنها در یکی از شهرستان‌های این استان به نام خوانسار حدود ۵ امامزاده وجود دارد که دو تن از آنها دو سال پیش یعنی در ‌سال ۸۸ طی اتفاقی نادر کشف شدند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امامزادگان و بقاع متبرکه امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه راحت خرید آنلاین کتاب با بوکلند

با خرید آنلاین کتاب، می‌توانیم در هر زمان و مکانی به دنیای کتاب‌ها دسترسی داشته باشیم و کتاب‌های مورد علاقه خود را به راحتی و با قیمتی مناسب تهیه کنیم. بوکلند، به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب در ایران، تجربه خرید آنلاین کتاب را برای شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. بوکلند با ارائه طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها در موضوعات مختلف، امکان خرید آنلاین کتاب را برای تمام سلیقه‌ها فراهم کرده است.

معیارهای انتخاب بهترین کتابفروشی آنلاین

انتخاب یک کتابفروشی آنلاین مناسب می‌تواند تجربه خرید کتاب را برای شما لذت بخش‌تر کند. در اینجا به چند معیار کلیدی که باید هنگام انتخاب یک کتابفروشی آنلاین در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم:

1. تنوع کتاب:

تنوع کتاب‌های موجود در فروشگاه، از جمله کتاب‌های چاپی، الکترونیکی و صوتی.

وجود عناوین مختلف در موضوعات گوناگون، از جمله خرید کتاب کودک، ادبیات، علمی، تاریخی، هنری و...

دسترسی به کتاب‌های جدید و پرفروش، و همچنین کتاب‌های قدیمی و نایاب.

2. قیمت:

مقایسه قیمت کتاب‌ها در فروشگاه‌های مختلف آنلاین.

بررسی وجود تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه.

توجه به هزینه‌های ارسال و حمل و نقل.

3. سهولت استفاده:

رابط کاربری ساده و آسان برای جستجوی کتاب ها.

امکان فیلتر کردن کتاب‌ها بر اساس موضوع، نویسنده، ناشر و...

ارائه اطلاعات کامل و دقیق در مورد هر کتاب، مانند خلاصه داستان، نظرات کاربران و...

4. سرعت و دقت ارسال:

سرعت پردازش سفارش و ارسال کتاب‌ها.

دقت در بسته بندی و ارسال کتاب‌ها.

امکان پیگیری سفارش تا زمان دریافت.

5. خدمات مشتریان:

ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات مشتریان.

امکان بازگشت و تعویض کتاب‌ها در صورت وجود مشکل.

6. سابقه و اعتبار:

سابقه فعالیت فروشگاه در زمینه فروش آنلاین کتاب.

نظرات و تجربیات سایر کاربران از خرید از فروشگاه.

علاوه بر معیارهای فوق، می‌توانید به موارد زیر نیز توجه کنید:

امکان عضویت در خبرنامه فروشگاه برای دریافت اطلاعیه‌های مربوط به کتاب‌های جدید، تخفیف‌ها و...

وجود امکان نقد و بررسی کتاب‌ها توسط کاربران.

ارائه مقالات و محتوای مرتبط با کتاب و مطالعه.

با در نظر گرفتن معیارهای فوق و مقایسه فروشگاه‌های مختلف آنلاین، می‌توانید بهترین کتابفروشی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

چرا بوکلند را برای خرید آنلاین کتاب انتخاب کنیم؟

در ادامه مزایای خرید کتاب آنلاین از بوک لند را برای شما شرح داده‌ایم:

تنوع بی‌نظیر کتاب‌ها: بوکلند با بیش از 200 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف، یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب در ایران است. در بوکلند می‌توانید جدیدترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های روز دنیا، کتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های کنکوری، کتاب‌های کودک و نوجوان، و... را پیدا کنید.

قیمت‌های مناسب: بوکلند همواره تلاش می‌کند تا کتاب‌ها را با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه کند. در بوکلند می‌توانید از تخفیف‌های دائمی و فصلی روی کتاب‌های مختلف بهره‌مند شوید.

ارسال سریع و مطمئن: بوکلند با همکاری با شرکت‌های معتبر حمل و نقل، کتاب‌ها را به سرعت و به صورت مطمئن به سراسر ایران ارسال می‌کند.

پشتیبانی قوی: بوکلند دارای تیمی مجرب و کارآمد است که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با خرید آنلاین کتاب از بوکلند، دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای رفتن به کتابفروشی‌ها نیست.

دسترسی به کتاب‌های متنوع و نایاب: در بوکلند می‌توانید به کتاب‌های متنوع و نایابی که در کتابفروشی‌ها پیدا نمی‌شوند، دسترسی داشته باشید.

مقایسه آسان قیمت‌ها: در بوکلند می‌توانید به راحتی قیمت کتاب‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین قیمت را انتخاب کنید.

امکان مطالعه نظرات سایر خریداران: در بوکلند می‌توانید نظرات سایر خریداران را درباره کتاب‌های مختلف مطالعه کنید و با آگاهی بیشتری کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه از بوکلند کتاب بخریم؟

خرید کتاب از بوکلند بسیار آسان است. کافی است به وب سایت بوکلند به آدرس https://bookland.ir/ مراجعه کنید و کتاب مورد نظر خود را جستجو کنید. پس از یافتن کتاب مورد نظر، می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید و مراحل پرداخت را انجام دهید.

بوکلند، تجربه خرید آنلاین کتاب را برای شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. همین امروز به بوکلند سر بزنید و کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885542

دیگر خبرها

  • خاطره رهبر معظم انقلاب از شنیدن تلاوت ابوالعینین شعیشع در مسجد گوهرشاد
  • ۴۵ امامزاده استان یزد مجری طرح آرامش بهاری هستند
  • تجربه راحت خرید آنلاین کتاب با بوکلند
  • امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • درآمد ۱۲ میلیارد تومانی اوقاف مازندران از ۵۳ باغ موقوفی
  • حسین مرعشی: آراء باطله یعنی مردم رنجیده اند، احترام بگذاریم و آن‌ها را قانع کنیم
  • (ویدئو) وضعیت عجیب محصول گران ایران‌خودرو؛ خم شدن راحت پژو پارس زیر پای یک شهروند!
  • حدود هزار امامزاده میزبان محفل قرآنی
  • بازسازی، حفظ و ساخت ۷۳۵ بقعه در سال جاری انجام شد