Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:44:47 GMT

هدف از بازی‌های بومی و محلی، احیای سنت‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۷۹۴۹

هدف از بازی‌های بومی و محلی، احیای سنت‌ها است

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان گفت: بازی‌های بومی و محلی، احیای سنت‌ها و ایجاد تحرک و نشاط را دنبال می ‌کند.

به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان آفتاب (2) افزود: تنوع آیین‌ها و آداب و سنن شهرها و روستاهای کشور، دلیلی روشن بر غنای فرهنگی جامعه ماست.
وی با بیان اینکه نوع پوشش، اسامی، بازی‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نشان از فرهنگ غنی ایرانی دارد، اضافه کرد: این سرزمین از دیرباز به‌عنوان گهواره تمدن شناخته می‌شود.
فرمانداراردکان با تأکید بر لزوم احیای آداب و سنن گذشتگان افزود: در دنیای امروز فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ ای به تهدیدی برای بازی‌های سنتی و تحرک انسان‌ها تبدیل شده‌اند و برگزاری بازی‌های بومی و محلی، هدف ماندگاری این سنت‌ها را دنبال می‌کند.
مقیمی با اشاره به قرابت فرهنگی و زبانی ایران و افغانستان، حضور تیم‌های افغانی در این بازی‌ها را نشانه هم‌زیستی فرهنگ‌ها در شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد اردکان در احیای این بازی‌ها به الگویی برای استان و کشور تبدیل شود.
وی اظهار داشت: خانواده‌ ها رسالت اصلی را در تربیت نسل‌های بعدی بر عهده دارند و علاوه بر آشنا سازی کودکان و نوجوانان با پیشینه ایران و بازی‌های سنتی، باید درخصوص تغییراتی که به‌ صورت نامحسوس در سبک زندگی‌ها اتفاق افتاده هوشیار باشند.
این مسئول ادامه داد: کم‌ تحرکی و تغییر در سبک تغذیه از مهم‌ترین عوامل ابتلای جامعه به مشکلات جسمی و روحی است و بازی‌های فیزیکی به ‌ویژه بازی‌های محلی می‌ تواند علاوه بر احیای سنت‌ها، در تأمین سلامت مردم نقش ‌آفرین باشد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جشنواره ورزش هاي بومي محلي شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم) طرز تهیه نان روی ساج و پخت کوکوی سنتی (فیلم) نحوه پخت نان محلی با 500 گرم آرد توسط آشپز آلمانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد