Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد هفته اول اسفند را به عنوان زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره دانست. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد، نویسندگان، خبرنگاران و اهالی رسانه منتظر خبرهای مربوط به بررسی آثار و اعلام نتایج و برنامه‌های جانبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد با مشارکت سه استان یزد، فارس و کرمان در دو بخش اصلی و ویژه و در مجموع 17 رشته در اوایل مهرماه آغاز شد و به عنوان یکی از چند جشنواره مطبوعات منطقه‌ای کشور محسوب می‌شود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اجرای اداره کل آن وزارتخانه در استان یزد برگزار می‌شود.

سهیل شریعتمداری دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از پذیرش 659 اثر با پایان مهلت ارسال خبر داد و اظهار داشت: آثار پذیرفته شده از این میان در حدود 604 اثر است و 51 اثر با پایان مهلت ویرایش و به دلیل نقص‌های متعدد حذف گردیده است.

وی گفت: 403 اثر از بین آثار پذیرفته شده از جانب اهالی رسانه‌ی یزد است و همچنین 156 اثر از فارس و 45 اثر، مجموع آثار کرمان و کرمان جنوب می‌باشد.

شریعتمداری آمار هر رشته در دو بخش اصلی و ویژه را هم اعلام کرد که غالب آثار در بخش اصلی در رشته  گزارش با 123 اثر ، سرمقاله با 71 اثر و رشته تیتر با 69 اثر می‌باشد.

وی آثار مربوط به شخصیت مرحوم فرخی یزدی که به عنوان یکی از رشته‌های بخش ویژه و دارای جایزه ویژه می‌باشد را 19 اثر اعلام کرد و گفت: غالب آثار پذیرفته شده در این بخش هم مربوط به شهرجهانی با 31 اثر و مصرف بهینه آب و جوانان به ترتیب با 37 و 23 اثر در ردیف پر مخاطب‌ترین رشته‌های جشنواره بوده است.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات یزد زمان تقریبی برگزاری جشنواره را هفته اول اسفندماه اعلام کرد و ادامه داد: با اعلام قطعی اسامی هیئت داوران توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه در هفته آینده، کار داوری آغاز ‌می‌شود و در حدود یک ماه و نیم ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره برنامه‌های جانبی این جشنواره هم گفت: گارگاهی با تدریس آقای ضیایی پرور به عنوان رییس هیئت داوران و رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه برای شرکت کنندگان در روز اختتامیه برگزار می‌شود و این علاوه بر کارگاه‌هایی است که هر ماه با دو نشست به عنوان برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده، در حال برگزاری است.

جوایز این جشنواره به گفته شریعتمداری به تعداد 51 اثر و به صورت سه جایزه در هر رشته و به مبالغ هفتصد، پانصد و سیصد هزار تومانی به همراه لوح تقدیر برای هر سه مقام و تندیس برای نفرات برتر می‌باشد.

سهیل شریعتمداری از تلاش این دبیرخانه برای برگزاری نمایشگاه اسناد مطبوعات در صورت برقراری مقدمات کار خبر داد.

بدیهی است که هر اقدام فرهنگی و برنامه‌ریزی شده از جانب متولیان فرهنگی باید در جهت نیازهای روز کشور و منطقه باشد و نباید به عنوان یک برنامه اجرایی و بدون اثر منعقد گردد که گذشته از بی‌مدیریتی، موجب اتلاف هزینه و عملکرد می‌‌شود. این جشنواره و اقدامات مشابه رسانه‌ای باید متناسب با نیازها و بهبود عملکرد رسانه‌ای به ویژه در شرایط امروز کشور که دچار جنگ رسانه‌ای هستیم و به جهت بهبود عملکرد اهالی رسانه که امری ضروری است، باشد.

انتهای پیام/ن

R41376/P1361/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2