Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:13:20 GMT

رحمانی: استان ها محور تصمیم های وزارت صنعت شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۰۲۷

رحمانی: استان ها محور تصمیم های وزارت صنعت شدند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با توجه به تاکید رییس جمهوری بر تفویض اختیارها، «از این پس استان ها محور تصمیم های این وزارتخانه خواهند بود و از امروز- شنبه- ثبت سفارش ها به رییسان سازمان های صنعت، ‌معدن و تجارت استانی تفویض اختیار می شود».

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی امروز (شنبه) در گردهمایی رییسان واحدهای استانی زیرمجموعه این وزارتخانه افزود: هر واحد تولیدی از این به بعد فقط باید به استان مربوط مراجعه کند تا اعداد واقعی مورد نیاز آنها برای تامین مواد اولیه تایید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از آغاز اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با روند تفویض اختیارها به استان ها خبر داد و گفت: با توجه به سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی (GDP)، اشتغال مردم و دیگر حوزه ها، کارهای بسیاری با مشارکت بخش خصوصی می توان انجام داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت دولت را حفظ خطوط تولید و اشتغال عنوان و تاکید کرد نخستین کار روسای سازمانی حفظ وضع موجود تولید است. همچنین مشکلات واحدهای مهم تولیدی بویژه در زمینه تامین مواد اولیه باید احصا و وضعیت واحدهای بزرگ در استان ها به طور مستمر رصد شود.
رحمانی اضافه کرد: با حل مشکلات باید از تعطیلی واحدها جلوگیری کرد و در صورت ضرورت برای بازدیدها سازماندهی صورت گیرد.
وی یادآوری کرد امسال در تبصره 18 یارانه برای تولید اختصاص یافته است اما روان سازی سریع آن ضرورت دارد.
«اینکه واحد فعال تولیدی به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شود در واقع ظلم به صنعت است».

** 300 میلیون یورو برای واردات بدون انتقال ارز
وی همچنین به برخورداری 300 میلیون یورویی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات بدون انتقال ارز اظهار داشت: موارد ضروری برای واردات بدون ثبت شفارش باید زودتر انجام شود و واحدها می توانند بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد مبادرت به واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز کنند، سپس تسهیلات ورود فراهم شود.
رحمانی از اتمام کارهای مطالعاتی روی 10پروژه بزرگ در حوزه های معدن، بازرگانی، صنعت، نوسازی و ارتباط با دانشگاه خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد حمایت از کالای ایرانی نباید فقط شعار باشد و افزود: با توجه به ظرفیت ستادهایی نظیر مقابله با تحریم و کارگروه های ملی، نباید برای اجرای امور نگاه اداری داشت، بلکه مهمترین ساختار ما تجهیز کار گروهی است.
رحمانی از رییسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها خواست 'در دوره جدید رسانه ای تر باشند'.
وی با یادآوری ایجاد مرکز راهبردی مشورت با بخش خصوصی تاکید کرد باید روابط با بخش خصوصی و تشکل ها بویژه در استان ها بیشتر شود و از نظرات آنان بهره گرفت.

**صادرات یک هزار میلیارد دلاری به کشورهای همسایه
این مسوول ظرفیت واردات کشورهای همسایه را یک هزار میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: از این مقدار حدود 2 درصد بازار در اختیار ما قرار دارد که بسیار ناچیز است.
«می توان با افزایش 2 برابری و رسیدن به چهار میلیارد دلار واردات به این کشورها یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.»

** واردات 700میلیون یورویی گوشت در هشت ماه
رحمانی میزان واردات گوشت به عنوان یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از ابتدای سال تاکنون را 700میلیون یورو اعلام کرد.
به گفته وی، بدین منظور کارگروه ویژه ای برای پیگیری و رصد زنجیره تولید از ابتدا تا مصرف کننده نهایی تعریف شده است و حدود 70 قلم کالای اساسی و پرمصرف رصد می شود.

**معدن، جایگزینی مناسب برای درآمد نفتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم 1.1 درصدی این بخش از تولید ناخالص داخلی را مطلوب ندانست و گفت: حوزه معدن یکی از ظرفیت هایی است که می تواند جایگزین درآمد نفتی شود.
وی افزود: معاونت معدنی این وزارتخانه نباید کار اجرایی انجام دهد بلکه باید سیاستگذاری کند.
به گزارش ایرنا، وی چندی پیش در جلسه شورای عالی معادن گفت: با توجه به امکانات موجود منابع سرشار در بخش معدن باید براساس «نقشه راه معدن» بهترین برنامه اجرایی را تدوین کرد. بنابراین برنامه اکتشاف نیز باید هرچه زودتر نوشته‌ شود.
پارسال 22 درصد از مجموع صادرات کشور به محصولات معدن و صنایع معدنی با 10 میلیارد دلار اختصاص یافت که یک رکورد تاریخی بود.

اقتصام*6984*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت صنعت معدن و تجارت واردات گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

داوود شهرکی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ آغاز شد.

وی افزود: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: غرفه این استان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز کرد که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن