Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:25:59 GMT

یکهزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۴۹۹

یکهزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

بندرعباس – ایرنا - مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به پایان فصل صید میگو گفت: افزون بر یک هزار و800 تن میگو از آبهای ساحلی این استان صید شد.

سال گذشته در فصل صید در آبهای هرمزگان 2هزارو30 تن میگو صید شد که صید امسال (97هجری خورشید) در مقایسه با صید پارسال 230تن کاهش نشان می دهد.
محسن یکتاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در فصل صید امسال (10مهر تا 22آبان سال جاری) تعداد یکهزار و 100نفر صیاد با استفاده از 129 فروند لنج در زمینه صید این آبزی در آبهای هرمزگان فعالیت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان صید میگو در هرمزگان از سواحل بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک در شرق این استان (آبهای دریای عمان) آغاز و درصیدگاههای هرمز و تولای قشم ( آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز) پایان یافت.
براساس اخبار مقایسه ای روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان؛ تعداد صیادان فصل صید میگوی امسال (97هجری خورشیدی) نسبت به مدت مشابه پارسال ( سال96هجری خورشیدی) یکهزار نفر، تعداد لنج های صیادی 47 فروند و میزان صید میگو نیز 230تن کاهش یافته است.
دراین اطلاعات بیشترین نوع میگوی صید شده از نوع درشت عنوان شده و میگوی سرتیز و گنتگ در رتبه های بعدی قرار دارند.
هرمزگان با داشتن 900 کیلومتر نوار ساحلی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، با داشتن چهار هزار و 200 فروند انواع شناور صیادی مجاز و 30هزار نفر صیاد با صید سالانه 40 درصد آب های جنوب به میزان 250هزار تن در سال به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی شده است.
6149 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شيلات و آبزيان پايان صيد ميگو هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس

به گزارش همشهری آنلاین، ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آبهای کشورمان است.

ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲ ، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و دهها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آبهای دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناوها و شناورهای سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، با این حضور شکوه آفرین می‌توان باور داشت که حالا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار حضور ایران در آبهای دور در صیانت از منافع دریایی کشورمان بشمار می‌رود، پشتیبان و همسنگر قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت که بر تمرکز و توان ایفای این مسئولیت خطیر می افزاید.

ویدئویی از شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی در سال گذشته را در ادامه ببینید:

کد خبر 849115 منبع: فارس برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • مدیر ورزشی بایرن مونیخ: ماندن توخل غیرممکن است
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس