Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:53:35 GMT

آیین جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۰۹۸۶

آیین جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد

قم - ایرنا - آیین جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع)، یازدهمین پیشوای شیعیان جهان، شنبه شب با حضور مراجع عظام تقلید، علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، عبدالله جوادی آملی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در این آیین حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیات محمدجواد فاضل لنکرانی، سید محمدجواد علوی بروجردی، سید احمد خاتمی، مرتضی مقتدایی و سید محمد غروی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، فضلا و طلاب حوزه علمیه و سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم از دیگر شخصیت های حاضر در این آیین بودند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این آیین، با اشاره به سیره زندگانی امام حسن عسکری(ع) گفت: برای رسیدن دین اسلام به دست ما تلاش های بسیاری شده است و همه باید در حفظ دین و اعتقادات جوانان بکوشیم.
همچنین در این آیین، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، مدیحه سرایی کردند و گروه تواشیح به اجرای برنامه پرداخت.
این آیین از سوی دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.
امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در کودکی از پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان، سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را فراگرفت و در چنین محیط معنوی، رشد و پرورش یافت و به مقام امامت رسید.
کنیه امام حسن عسکری(ع)، «ابومحمد» است که با لقب های دیگر مانند خالص، زکی، سراج، تقی و عسکری نیز شناخته می شود که هر یک از آنها، نشانه ای از کمالات وجودی آن حضرت محسوب می شود و «عسکری» از مشهورترین لقب های ایشان است.
امامت کوتاه امام حسن عسکری(ع) از دوره های سخت زندگی آن امام همام به شمار می آید؛ خلفای بنی عباس همواره امامان معصوم(ع) را مانعی برای دستیابی به خواسته های نامشروع خود می دانستند، از این رو فشارهای زیادی بر امامان و پیروان آنها وارد می کردند.
پیشوای یازدهم شیعیان، در فضای خفقان و استبداد، همواره با تدبیر و درایت در برابر حاکمان ستمگر عباسی، ایستادگی کرد و برای حفظ اسلام اصیل و شیعیان، سختی های بسیاری را به جان خرید.
سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری توسط معتمد عباسی به شهادت رسید؛ مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرشان امام هادی(ع) واقع شده است.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيين جشن امام حسن عسكري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود