Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@23:05:30 GMT

افزایش قریب الوقوع نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۷۱۱

ساعت 24- جرایم راهنمایی و رانندگی که به تازگی و در آغاز سال جاری تا حدودی به روز شده و افزایش یافته، به زودی دستخوش تغییراتی وسیع‌تر خواهد شد؛ این را سخنان اخیر دو مقام مسئول نشان می‌دهد.

جرایم راهنمایی و رانندگی که به تازگی و در آغاز سال جاری تا حدودی به روز شده و افزایش یافته، به زودی دستخوش تغییراتی وسیع‌تر خواهد شد؛ این را سخنان اخیر دو مقام مسئول نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه بازگشت سهمیه بندی سوخت و در شرایطی که بسیاری از شهروندان در تاپو برای دریافت کارت سوخت یا صدور المثنی آن هستند، شواهد حکایت از تدارک برنامه‌های جدید برای اعمال بر رانندگان دارد.

این را می‌شود از سخنان چند روز پیش رئیس جمهور دریافت که بر ضرورت چندنرخی شدن سوخت تأکید کرد و یکی از ضرورت‌ها مهم پرداختن به این موضوع را، تشویق رانندگانی خواند که قانون را رعایت می‌کنند؛ تشویقی که به گفته وی، می‌تواند از جنس در نظر گرفتن سهمیه سوخت برای ایشان باشد.

روحانی که در نشست هیأت دولت سخن می‌گفت، روی دیگر رانندگی خوب و منظم را، رانندگی خطر آفرین و مشکل ساز خواند که خوب است افراد مبتلا به آن را به نحوی متوجه اشتباهشان کرد؛ رانندگانی که رئیس جمهور تأکید دارد در نتیجه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه قابل شناسایی هستند و باید این گونه شود.

اما چگونه می‌شود رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند، متوجه اشتباهشان نمود؟ این پرسشی است که ظاهرا حالا، به فاصله چند روز از اظهار نظر رئیس جمهور در این خصوص، پاسخش در حال آشکار شدن است!

آن گونه که امروز سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به ایسنا گفته، «احتمال افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی در قانون بودجه سال آینده وجود دارد؛ برابر قانون هر سه سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه و شهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرائم رانندگی داده می‌شود که امسال هم در دستورکار هست.»

وی درباره اینکه آیا این جرایم افزایش می‌یابد یا خیر، گفته: «برابر قانون، زمانش رسیده است [اما]تصمیم نهایی در مورد این موضوع بستگی به تصمیم هیأت وزیران دارد. البته ما معتقدیم که برخی از کد جرایم اثر بازدارندگی خود را از دست داده و این جرایم باید افزایش پیدا کند.»

اظهار نظری همسو با سخنان اخیر رئیس جمهور که نشان می‌دهد در صورت طرح پیشنهاد افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، احتمال قریب به یقین هیأت وزیران به آن پاسخ مثبت خواهد داد. با این ملاحظه که رئیس پلیس راهور تأکید کرده که برخی کد جرایم بازدارندگی کافی را ندارند و ضرورت دارد به روز شوند.

سخنانی که می‌توان به افزایش قریب الوقوع نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تعبیرش کرد. اتفاقی که باید به زودی کلید بخورد تا در آغاز سال جدید، نرخ‌های جدید اجرایی شده و عملیاتی شوند.

نرخ‌هایی که البته آخرین تغییر رقم خورده در آن‌ها نه مربوط به سه سال پیش، که مربوط به یک سال اخیر است! نکته جالب توجهی که احتمالا با قرار گرفتن افزایش جریمه‌ها در دستور کار، محل بحث و چه بسا حاشیه آفرینی‌هایی شود.

تابناک

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

 امتداد - معاون بانک مرکزی با بیان اینکه امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی علمیاتی می‌شود، گفت: در مدل جدید عوامل جدید مانند محکومیت مالی، جرایم رانندگی، صدک بندی یارانه هم در نظر گرفته می‌شود و دیگر مانند روال فعلی رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات تنها ملاک رتبه بندی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی  اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد. 

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود،  افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!