Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@02:26:22 GMT

برداشت نیشکر با 35 روز تاخیر در خوزستان شروع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۸۱۲

برداشت محصول راهبردی نیشکر پس از تاخیر 35روزه ، روز شنبه به صورت همزمان در طرح های هفتگانه نیشکر خوزستان آغاز شد. آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین جشن شکرانه برداشت محصول نیشکر در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در 45کیلومتری جنوب اهواز افزود: برداشت نیشکر در 60هزار هکتار از واحدهای هفتگانه نیشکر امیرکبیر، دعبل خزاعی ، فارابی ، سلمان فارسی ، میرزاکوچک خان ، دهخدا و امام خمینی(ره) در 100روز کاری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت نیشکر طبق برنامه قرار بود 20 آبان شروع شود ولی به دلیل بارندگی متناوب پاییزی به تاخیر افتاده بود ابراز امیدواری کرد برداشت نیشکر تا پایان اردیبهشت سال 1398 به پایان برسد.
محمود شمیلی میانگین برداشت نیشکر در هکتار را 65تن در سال زراعی جاری بیان کرد و افزود: امسال به دلیل کمبود آب ، تامین نشدن به موقع حقابه نیشکر و قطع مکرر برق، میانگین برداشت نیشکر در واحد سطح در مقایسه با سال زراعی گذشته 35تن کاهش دارد.
وی پیش بینی کرد امسال با برداشت حدود چهار میلیون تن نیشکر حدود 450هزار تن شکر سفید در واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان تولید شود.
همچنین طرح بهینه سازی تولید و تصفیه شکر خام در شرکت کشت و صنعت امیرکبیر با راه اندازی چهار دستگاه سانتریفیوژ و چهار دستگاه فیلتراسیون با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این طرح که در شرایط سخت تحریم های غیرقانونی اجرا شد، ظرفیت تولید و تصفیه شکرخام دراین مجتمع صنعتی 1.5برابر افزایش می یابد و با به کارگیری فناروی روز دنیا ، هزینه تولید کاهش می یابد.
سال زراعی گذشته واحدهای هفتگانه نیشکر خوزستان در مجموع به رکورد بی سابقه 639 هزار تن شکر دست یافتند که معادل نیمی از شکر تولیدی کشور است.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر تولید نیشکر در واحدهای هفتگانه درحدود هفت میلیون تن بوده که حدود نیمی از کل محصولات کشاورزی خوزستان را شامل می شود. 
عملیات اجرایی واحدهای نیشکری خوزستان از دهه 70شروع و از اوایل دهه 80به تدریج یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند. 
مجموع زمین های طرح های هفتگانه نیشکر خوزستان حدود 86هزار هکتار است که هر سال بخشی از این زمین ها به صورت آیش یا چرخشی ، زیرکشت گندم و برخی محصولات پاییزی می رود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نیشکر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام ضرورت ثبت برنامه تولید توسط مدیران واحدهای صنعتی در سامانه جامع تجارت جهت تخصیص ارز اظهار کرد: برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز گیلان برای سهولت تأمین مواد اولیه خارجی تولیدات در سامانه ثبت شده است.

وی به لزوم اعلام دقیق‌تر مقدار احتیاج ارزی واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ساماندهی بانک مرکزی برای تخصیص ارز حمایتی به واحدهای صنعتی؛ اطلاع رسانی و هماهنگی لازم برای ثبت برنامه تولید به صنایع ارزبر گیلان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تأمین بخشی از مواد اولیه خارجی برخی از واحدهای صنعتی از طریق بازرگانان داخلی به صورت غیر مستقیم، تصریح کرد: مشکلات ساختاری سامانه‌ها به علت هوشمند بودن آنها در سطح کلان انعکاس داده شده است و در حال رفع چالش‌های پیش روی می‌باشیم که در آینده صنایع ما با مشکل تخصیص و تأمین ارز مواجه نشوند.

وی به پایش برنامه‌های تولید ثبت شده در فاز اول و شفاف سازی امور ارزی اشارهکرد و گفت: در بررسی کارشناسی و پایش وضعیت برنامه تولید ثبت شده واحدهای صنعتی، میزان ارزبری افزون بر ۸۵ واحد صنعتی گیلان محرز و مشخص گردید.

پورحیدری ثبت برنامه تولید برای تخصیص ارز را الزامی و ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به حد گذاری ارزی و تعیین سقف مصارف ارزی؛ در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دارو در سال جدید، ثبت برنامه تولید و میزان نیاز ارزی واحدهای صنعتی گیلان در سامانه جامع تجارت لازم است.

کد خبر 6099548

دیگر خبرها

  • عکس‌| خواهران منصوریان در یکی از عجایب هفتگانه جهان
  • مراسم روز کارگر در شرکت نیشکر (+عکس)
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت