Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:15:10 GMT

اي که دستت ميرسد کاري بکن

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۶۰۸

اي که دستت ميرسد کاري بکن

خبرگزاري آريا - روزنامه سيماي شهر در ستون سرمقاله امروز خود مطلبي را با عنوان ` اي که دستت ميرسد کاري بکن ` به قلم بابک ايران پور منتشر کرد.

در اين مطلب آمده است: پنجشنبه گذشته يک بار ديگر جمعي از مردم اصفهان در مصلاي خوراسگان گردهم آمدند تا توجه مسئولان را به موضوع مهم حقوق استان اصفهان نسبت به سهم آبي که از قديم الايام سهم قانوني و بلکه شرعي شان بوده جلب کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر مي رسد وجود روحيه اصفهان ستيزي در برخي آقايان در سالهاي گذشته مانع از رسيدن حق به استان اصفهان شده است و همه اينها مي تواند زمينه اتفاقاتي باشد که بي ترديد جمع کردنش به قوه قهريه و ... نياز دارد .
چند حقيقت در خصوص استان اصفهان اين است که :1- از پيشتازان انقلاب اسلامي بوده و اولين حکومت نظامي در رژيم منحوس پهلوي در اصفهان شکل گرفته است .
2- از پيشتازان دفاع از آب و خاک و ناموس در جبهه هاي جنگ بوده و ضمن تقديم 23000شهيد و دهها هزار رزمنده و ايثارگر و جانباز و آزاده ، از تاثيرگذارترين نيروها در عملياتهاي دوران جنگ و لشگرها و تيـپ هاي زرهي بوده اند .
3- استان اصفهان نقش به سزايي در وصول درآمدهاي سنواتي بودجه دارد تا آنجا که به عنوان نمونه در سال 96 وصول ماليات از اين استان در مجموع پنج هزار و 500 ميليارد تومان بوده که معادل اعتبارات عمراني بيش از10 استان کشور است .
4- بدليل قرار داشتن در مرکزيت کشور و مزيت هاي اقليمي ، راه ، راه آهن ، مواد اوليه ، نيروي انساني و ... به بزرگترين استان صنعتي کشور پس از تهران تبديل شده که البته امروز همين موضوع عامل اصلي در وجود آلاينده هاي صنعتي ، رشد شديد مهاجرت به آن ، تورم غير عادي
قيمتها ، افزايش غير عادي قيمت زمين و ملک و اجاره منزل بدليل بالا بودن تقاضاي ناشي از مهاجرت هم وطنان به اين استان و ... به شمار مي رود .
5- استان اصفهان پذيراي خيل عظيمي از ساکنان ساير استانها است که براي يافتن اشتغال و سکونت بهتر راهي اين استان شده و اکنون بسياري از فرصت هاي شغلي که بايد در اختيار جوانان اصفهاني قرار مي گرفت را اشغال کردهاند . ضمن آنکه به نظر مي رسد براي اين افزايش جمعيت در سالهاي اخير پيش بيني سهم آب نشده است .در صنايع بزرگي همچون فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان خيل زيادي از هم وطنان چهارمحال و بختياري و خوزستاني و ... حضور دارند که امروز جزئي از جمعيت استان اصفهان محسوب مي شوند و مانند همه انسانها براي زندگي به آب آشاميدني نياز دارند . ( نام بردن از دو استان فوق بدان دليل است که در حال حاضر مهمتريـن مخالفت در انتقال آب به استان اصفهان از سوي اين دو استان انجام مي پذيرد ) حال با همه اين نقش آفريني اصفهاني ها در 40سال گذشته اکنون تنها انتظار و خواسته شان از حاکميت و دولتهاي قبل و فعلي توجه به حقآبه استان است . توجه کنيد که صحبت از حقآبه است و نه حقي که سهمي از آن ندارند .
اما براي انتقال آب زاينده رود به يزد پاسخ شوراي نگهبان به ديوان عدالت اداري مي تواند گويا باشد : « رئيس محترم هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با سلام و تحيت عطف به نامه شماره 200/163634/210/9000مورخ ،1395/10/13موضوع بخشنامه شماره -100/1276-26/12/1368/وزارت نيرو در خصوص تامين آب شرب و صنعتي يزد و بخشنامه 23/8/1379-100/31/52535وزارت نيرو در خصوص تامين آب وبهره برداري از تاسيسات انتقال آب زاينده رود به يزد و نامه شماره -10355- 18/1/1383 وزارت صنايع و معادن در خصوص انتقال آب زاينده رود به يزد و صورت جلسه هفتاد و ششمين جلسه کميسون تخصصي آب مورخ 1383/03/06در خصوص انتقال آب زاينده رود به يزد و نامه شماره -100/14817- 3/4/1383 شرکت مديريت منابع آب ايران در خصوص ميزان تخصيص انتقال آب زاينده رود به يزد، درجلسه مورخ 1396/04/01فقهاي معظم شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نظر فقهاء به شرح ذيل اعلام مي گردد:
- درصورتي که مصوبه هاي مورد شکايت موجب تضيع حقوق مردم از جمله حقابه و حق شرب گردد خلاف شرع مي باشد. و الا خلاف شرع نمي باشد». و طبيعي است که اين انتقال آب موجب تضييع حق مردم استان اصفهان شده و بنا به اين اظهارنظر خلاف شرع است.
اصفهان ستيزي با عدم تخصيص اعتبارات لازم براي اجراي طرح انتقال آب به استان اصفهان به عينه احساس مي شود و اين داستان ادامه دارد تا آنجا که کارد به استخوان رسد و مردم براي احقاق حق شان حضوري موثرتر پيدا کنند که در اين صورت با برخورد هاي قهري و دستگير شدن و بازداشت مواجه مي شوند .
پيشنهاد مي شود شوراي محترم تأمين استان پيش از آنکه براي فيصله دادن اعتراضات احتمالي مردم و کشاورزان در خيابانها تصميم گيري کنند ، در جهت احقاق حق مردم استان ، لزوم توجه به خواسته هاي به حق را به پايتخت نشينان يادآور شوند .
اي که دستت ميرسد کاري بکن
پيش از آن کاز تو نيايد هيچ کار
7141/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب

(تصاویر) تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • (تصاویر) تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • فیلم| مردم درباره طرح نور چه می‌گویند؟
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • تجمع بزرگ مردم اصفهان در حمایت از طرح نور