Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رشیدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک 25 آذرماه بعنوان روز ملی پژوهش، گفت: اولین سیستم هوشمند ملی پایش زنبور عسل با تلاش یک تیم از همکاران، با قابلیت پایش برخط و از راه دور دمای داخل و خارج کندو، رطوبت داخل و خارج کندو و میزان co2 داخل کندو، طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که خود ایده پرداز و یکی از مخترعان این کندو است، از دیگر امکانات این کندو را توانایی سنجش میزان عسل تولید شده از راه دور و مکان یابی لحظه ای و برخط این کندو از طریق اپلیکیشن قابل نصب روی تلفن همراه، عنوان کرد و افزود: این کندو همچنین به سیستم اعلام هشدار سرقت از راه دور مجهز است که در صورت سرقت، آژیر اعلام سرقت از طریق اپلیکیشن تلفن همراه به زنبوردار، اطلاع رسانی خواهد کرد.
رئیس سابق جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد همچنین مجهز بودن این کندو به برق خورشیدی را از دیگر امکانات این کندو ذکر کرد که به زنبوردار این امکان را می دهد که در هر منطقه آب و هوایی از این کندو استفاده کنند.
رشیدی این سیستم را قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی دانست و تصریح کرد: قابلیت‌های متنوع در کاربرد و استفاده در مزارع زنبورداری سنتی و مدرن کشور و قیمت تمام شده کمتر را از جمله این مزایای رقابتی این سیستم بیان کرد و گفت: تاکنون نمونه کندوی داخلی با این ویژگی‌ها طراحی و تولید نشده است.
وی با اشاره به سیستم پایش و مدیریت هوشمند کندوی عسل اختراع شده در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: این سیستم با نام تجاری «کندوی من» هم اکنون در مرحله نهایی ثبت اختراع است.
این استاد درس کارآفرینی در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح از جمله برنامه‌های مرکز خدمات تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته بندی عسل جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد بعنوان هدف چهار واحد می باشد، برای پایش و مدیریت بهتر مزارع زنبور عسل در استان و کشور با هدف تولید عسل بیشتر و باکیفیت‌تر، این سیستم بعنوان یک نمونه آزمایشگاهی طراحی و ساخته شده و دانش فنی آن در اختیار جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد است.
رشیدی ادامه داد: این سیستم قابلیت تکمیل و توسعه را دارد و جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد این آمادگی را دارد تا با شراکت سرمایه گذاران و ایجاد شرکت دانش بنیان، نسبت به تجاری سازی این محصول و طرح توسعه آن اقدام کند.
وی ضمن تشکر از مهندس کریمی دیگر مخترع این طرح، از دکتر پورعابدی معاون محترم پژوهشی دفتر مرکزی، دکتر سبحانی رئیس سابق جهاد دانشگاهی واحد و همکار طرح و کاظمی سرپرست جدید واحد، بخاطر حمایت‌های مالی از این طرح، یادآور شد: تمامی هزینه‌های صرف شده برای طراحی و تولید این سیستم از سوی جهاد دانشگاهی پرداخت شده است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی زنبورعسل جهاددانشگاهی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار