Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شوهانی به ربوده شدن دیپلمات ایرانی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ذاتی دستگاه دیپلماسی این است که اگر اتفاقی برای هر ایرانی خارج از کشور افتاد، مشکل را دنبال کند و بالاخص که یکی از مسئولین باشد.

احمد شوهانی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در رابطه با «اسدالله اسدی» دیپلمات ربوده شده به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: موارد مشابه ای هم داریم که اتفاق افتاده است ولی وقتی که همین سوال را از دستگاه دیپلماسی بپرسیم، می گویند ما پیگیر این مسئله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در قبال این مسائل خیلی منفعل عمل می کند و در واقع دستگاه دیپلماسی ما سال هاست که درگیر برجام است و هم و غم دستگاه دیپلماسی فقط برجام شده است و به نظر می آید از خیلی مسائل غافل هستند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ربوده شدن اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی را یکی از این مسائل دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف ذاتی دستگاه دیپلماسی این است که اگر اتفاقی برای هر ایرانی خارج از کشور افتاد، مشکل را دنبال کند و بالاخص که یکی از مسئولین باشد.

 

شوهانی افزود: به نظر می آید دستگاه دیپلماسی و در راس آن وزیر امور خارجه دوندگی زیادی دارد، اما بیش تر گرفتار دامی است که غربی ها برای جمهوری اسلامی ایران پهن کردند و در حال حاضر انرژی وزارت خارجه به هدر می رود، در غیر این صورت چیز دیگری نیست و قاعدتاً باید این قضایا را دنبال و پیگیری کنند که به هر حال یکی از وظایف دستگاه دیپلماسی پیگیری همین موارد است.

 

وی با اشاره به پیگیری دولت و دستگاه دیپلماسی انگلیس در خصوص اتباع خودشان مثل نازنین زاغری که اصالتاً ایرانی است، گفت: در این خصوص نیز هم وزیر سابق امور خارجه انگلیس و هم وزیر فعلی این کشور برای آزاد سازی نازنین زاغری به ایران سفر کردند و پیگیر حل مشکل وی شدند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بیان داشت: به نظر می آید دستگاه دیپلماسی ما در حال حاضر دست بالا را ندارد و دلیلش هم این است که انرژی خودش را روی چیزی گذاشته است که به نتیجه هم نخواهد رسید.

 

احمد شوهانی خاطر نشان کرد: ممکن است دستگاه دیپلماسی ایران در جلساتی که با کشورهای محل مشکل دارند، مسائل این چنینی را مطرح کنند ولی به نظر نمی آید کشورهای دیگر خیلی جدی بگیرند و توجه کنند و در واقع اولویت اصلی دستگاه دیپلماسی ما این موارد نیست و مسائل دیگر در اولویت است.

 

وی عنوان کرد: وقتی دستگاه دیپلماسی انگلیس به ایران می آید، نمی گوید که با چه هدفی آمده ایم، اما هدف اصلی آزاد سازی اتباع خودش است و اهداف دیگری که دارند فرع بر این داستان است، چرا که برای آن ها حقوق شهروندان در اولیت است، آن هم نه شهروند درجه یک بلکه کسی که اصالتاً ایرانی است.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار داشت: به نظر می آید که دستگاه دیپلماسی ما منفعل است و معنایش این است که اولویت اصلی دستگاه دیپلماسی پییگری حقوق شهروندان و هم وطنان خودش نیست.

 

شوهانی افزود: دنیای امروز دنیای بده بستان است، وقتی اینکه آن ها یک درخواست می کنند دستگاه دیپلماسی ما هم می تواند در قبالش یک درخواست کند، اما در حقیقت اولویت دستگاه دیپلماسی ما چیز دیگری است.

 

وی در پاسخ به این سوال که "آیا مجلس می تواند اقداماتی در این خصوص داشته و در انجام آن کوتاهی کرده باشد؟" گفت: بله، مجلس بالاخص کمیسیون تخصصی باید برای چنین مواردی مسئولین وزارت خارجی را بازخواست کند و نماینده ها هرکدامشان می توانند از طریق سوال، تذکر و استیضاح مسئله را دنبال کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اشاره کرد: به نظر می آید که در حال حاضر نمایندگان نیز در این مسائل کوتاهی کرده اند در صورتی که هر کدام از نماینده ها می توانند از طریق سوال مشکلات را پیگیری و دنبال کنند.

 

وی در پایان گفت: مجلس بعنوان دستگاه نظارتی اهرم های قدرتمندی در اختیار دارد که در صورت استفاده می تواند دستگاه دیپلماسی را از این انفعال دور کنند و به سمت موضوعات اصلی سوق دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اولویت‌های جذب معلمان درسال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا حاجی پور به خبرنگار ایسنا در آمل گفت: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در قالب ماده  ۲۸ در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، افزود: برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون‌های جذب معلم اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولویت جذب با معلمانی هست که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم و افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشتند.

حاجی پور اضافه کرد: درماه اردیبهشت نیز یک آزمون استخدامی معلمان برگزار شد که تعداد جذب آنها نیز از سوی آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: حداقل بخشی از کسری و نیاز معلمان درمقاطع مختلف تحصیلی درسال جاری و تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۳ و۱۴۰۴ جذب آموزش و پرورش شوند.

اعتراض مجلس به احکام صادرشده در رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح همان گونه که انتظار می‌رفت انجام شد و برای معلمانی که به صورت رسمی مشغول به کار بودند، در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

حاجی پور با بیان اینکه قانونی که نمایندگان مجلس دراین دوره مصوب کردند، درزمان اجرا در شیوه و چگونگی اجرای آن به آن ایراد وارد شد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب مطالبه‌گری معلمان، به احکامی که در رتبه بندی معلمان صادر شده اعتراض دارند و باید درشروع کار مجلس جدید حتما تجدید نظر و اصلاح شود.

وی توضیح داد: دراحکام صادره برای برخی از معلمانی که سالها به عنوان معلم جذب شده بودند، پس از اعلام رتبه بندی به ناچار به عنوان کارمند اداری ومدیریت در واحدهای مختلف ستاد و ادارات آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

حاجی پور ابرازامیدواری کرد که درتجدید نظر مجلس، همه در قالب رتبه بندی درست و عادلانه قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست