Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: نبود برند و صنایع تبدیلی و بسته بندی مانع از رشد اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان شده است.

محسن حاج عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ازمجموع بیش از 40 هزار تن محصولات تولیدی کشاورزی تیران و کرون 20 هزار تن در گلخانه ها تولید می شود.
وی بیان کرد: بیش از 20 درصد محصولات گلخانه ای این شهرستان شامل فلفل، سبزیجات، سیب زمینی و پیاز به دیگر کشورها صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : به خاطر نبود صنایع بسته بندی محصولات ، منفعت اقتصادی ناشی از صادرات بخش کشاورزی به تولیدکنندگان نمی رسد.
وی برندسازی و صنعت بسته بندی را حلقه مفقود بخش کشاورزی این منطقه ذکر و تصریح کرد: تشکیل اتحادیه گلخانه داران به راه اندازی این نیاز اساسی کشاورزی کمک می کند.
حاج عابدی با بیان اینکه محصولات گلخانه ای تیران و کرون به دلیل نبود برند محلی با برند یک کشور خارجی عرضه می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان برای رفع این چالش شرکت های استانی وارد عمل شدند.
به گفته وی رونق تجاری و افزایش درآمد کشاورزان به بسته بندی نیاز دارد و تا تکمیل این حلقه منفعت اقتصادی سرمایه گذاران قابل ملاحظه نخواهد بود.
تیران و کرون دارای پنج هزار هکتار اراضی باغی است که هزار و 500 هکتار آن به تاکستان و بقیه درختان بادام، گردو، هلو، انار و زردآلو است.
130 هکتار از این اراضی به کشت گلخانه ای اختصاص یافته است.
مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر 1600 هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131//6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تيران صنايع تبديلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه