Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 250 هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان از ابتداي آبان تا کنون به کشت پاييزه کلزا اختصاص يافته است.

مجيد فياضي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در کشت پاييزه کلزا تاريخ کاشت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا اين عمل با وضعيت جغرافيايي منطقه ارتباط مستقيمي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در کلزاي پاييزه زمان کاشت بايد طوري انتخاب شود که قبل از فرا رسيدن نخستين يخبندان زمستانه به ‌مرحله هشت برگي يا روزت رسيده باشد تا گياه با خطر سرما و حمله آفات در زمستان مواجه نشود و از سوي ديگر تاريخ کاشت نبايد آنقدر زود باشد که نقطه رويش در معرض خطر سرمازدگي قرار گيرد.
مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر با بيان اينکه اين شهرستان يکي از مناطق مستعد کشت کلزا در سيستان و بلوچستان است گفت: کشت پاييزه کلزا در اين منطقه از نيمه نخست آبان ماه آغاز و تا پايان آذر به اتمام مي رسد.
وي بيان کرد: در شهرستان ايرانشهر اقلام مختلفي از کلزا کشت مي شود که به عنوان نمونه مي توان از رقم دلگان، هايولا 50 و هايولا 4815 نام برد.
فياضي ادامه داد: گلدهي همزمان، غلاف دهي يکسان و مقاوم بودن در برابر تغييرات آب و هوايي و آفت ها از مهمترين مزيت اين سه نوع بذر است.
وي گفت: عملکرد کلزا 2 تن در هکتار است و پيش بيني مي شود که امسال با 250 هکتار سطح زير کشت بيش از 500 تن برداشت محصول داشته باشيم.
مدير جهاد کشاورزي ايرانشهر اظهار داشت: مهمترين مزارع کشت کلزا در منطقه پشت رودخانه بمپور و پايين دست اين شهر قرار دارد.
به گزارش ايرنا شهرستان ايرانشهر با 30 هزار هکتار زمين زراعي و باغي به عنوان قطب کشاورزي سيستان و بلوچستان مطرح است به طوري که بيش از 17هزار نفر در اين بخش مشغول بکار هستند.
7314**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد