Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:08:36 GMT

انتشار «درآمدی بر هرمنوتیک» برای هشتمین بار

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۹۷۱

انتشار «درآمدی بر هرمنوتیک» برای هشتمین بار

کتاب «درآمدی بر هرمنوتیک» نوشته احمد واعظی برای هشتمین بار منتشر و از مرز ۱۰ هزار نسخه گذشت.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: با چاپ هشتم کتاب «درآمدی بر هرمنوتیک» اثر حجت‌الاسلام «احمد واعظی» شمارگان آن از 10 هزار نسخه گذشت.             

 

بنابر این گزارش، کتاب درآمدی بر هرمنوتیک اثر حجت‌الاسلام احمد واعظی است که توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ هشتم رسیده و شمارگان آن از 10 هزار نسخه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطع کتاب وزیری و حجم آن 524 صفحه است.

 

مبحث «هرمنوتیک» یکی از مباحثی است که دستخوش افراط و تفریط‌هایی شده است. به نظر اگر با این مسأله مواجهه عالمانه صورت گیرد، به آسانی می‌توان کاستی‌ها و ناراستی‌های آن را شناخته، کاربرد و کارایی منطقی آن را تشخیص داد و در موارد لزوم و به جا از مواهب و دستاوردهای آن بهره‌مند شد.

 

هرمنوتیک رشته‌ای نوظهور در حوزه تفکر مغرب‌زمین است و پیشینه آن به نهضت اصلاح دینی و عصر روشنگری باز می‌گردد. این شاخه در دهه‌های اخیر رونق یافته است و در کنار معرفت‌شناسی، فلسفه تحلیلی و زیبایی‌شناسی، شأن فلسفی ویژه‌ای احراز کرده است؛ به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد از دهه هفتم قرن بیستم، هرمنوتیک به وجهه غالب تفکر فلسفی معاصر غربی تبدیل گشته و بر دیگر گرایش‌های نظری تفوّق یافته است.

 

مطالعه این کتاب گستره و عمق مباحث هرمنوتیک را برای خوانندگان گرانقدر آشکار می‌سازد و آنان را با این واقعیت آشنا می‌کند که تعامل و چالش با مباحث این شاخه معرفتی نیاز مبرم دانشوران حوزه و دانشگاه است؛ به ویژه کسانی که به مقوله تفسیر و فهم متون و تأمل فلسفی درباره ماهیت فهم و تفسیر علاقمندند.

هرمنوتیک نیز مانند بسیاری از دانش‌ها دربردارنده مکاتب و گرایش‌هایی گوناگون است که با هم تضاد دارند. با وجود این، آگاهی از مهم‌ترین مشرب‌های هرمنوتیکی، به رشد و بالندگی پاره‌ای از مباحث رایج در فضای عمومی کشور و حوزه‌های علمیه کمکی شایان می کند. هرمنوتیک معاصر، عالمان دینی و پژوهشگران درباره فهم متن را با پرسش‌هایی تأمل برانگیز و اساسی مواجه می‌سازد. از این رو، آشنایی و تعامل با آن، بر غنای این مباحث می‌افزاید.

 

کتاب درآمدی بر هرمنوتیک با انگیزه طرح و تبیین مستند و علمی مبحث هرمنوتیک، به همت محقق عالی‌قدر جناب حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی نگاشته شده است.

 

با توجه به توانایی‌ها و تعلق خاطر محقق گرانقدر و احاطه ایشان بر منابع، نحله‌ها و نظریه‌های مهم و اصلی هرمنوتیک، امیدواریم که این اثر بتواند پاسخگوی نیاز و انتظار اصحاب دانش و اندیشه باشد.

 

فصول شش‌گانه‌ی کتاب به این شرح است:

 

فصل اول: چیستی هرمنوتیک

فصل دوم: سیری در تاریخچه هرمنوتیک تا آغاز قرن بیستم

فصل سوم: هرمنوتیک هیدگر

فصل چهارم: هرمنوتیک فلسفی گادامر

فصل پنجم: هرمنوتیک هابرماس و ریکور

فصل ششم: هرمنوتیک عینی‌گرا

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خراسان جنوبی ایران نماز جمعه روزنامه گردشگری دولت اردبیل پاییز عشایر احمد واعظی هرمنوتیک پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد.

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903061

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • جنگ علیه غزه وارد هشتمین ماه خود شد
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟