Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ واشنگتن اگزمینر نوشت: ممکن است ماموریت ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در عراق، توسط هیات اعزامی مشاوران ایرانی که درست چند روز پیش از آن به دیدار مقامات عراقی رفتند، ناکام گذاشته شود.

 در ادامه این مطلب آمده است: پری روز سه‌شنبه درست پس از دیدار ایرانی‌ها با وزیر برق عراق، وارد بغداد شد. الخطیب در پستی که در توییتر منتشر کرد از دیدار خود با معاون رییس‌جمهور ایران در امور اقتصادی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این دیدار با هیات ایرانی درباره چشم‌انداز همکاری‌های آینده در بخش انرژی به مذاکره پرداخت.

پری به منظور شرکت در کنفرانسی به بغداد رفت که توسط اتاق بازرگانی آمریکا برگزار شده بود تا به عراقی‌ها بگویند که آماده‌اند برای جدایی عراق از ایران در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

پری جلسه‌ای با وزیر انرژی عراق سمیر غضبان و الخطیب برگزار کرد تا به آن‌ها اهمیت یک محیط شفاف، پاسخگو و قابل پیش‌بینی را برای رونق کسب وکار گوشزد کند؛ فضایی که بتواند برای صنعت نفت و گاز عراق جذب سرمایه‌گذاری کند. موضوع این جلسه با موضوع جلسه پیشین الخطیب با هیات ایرانی یکسان بود. اما وزارت انرژی عراق از پاسخگویی درباره محتوای مذاکرات با هیات ایرانی طفره می‌رود.

الخطیب روز پنجشنبه در توییتی اظهار کرد «در پی شراکتی مستحکم و پایدار با ایالات متحده آمریکا و سایر متحدان هستیم تا بخش انرژی عراق را احیا کنیم». در عین حال نخست وزیر عراق عادل عبد المهدی نیز اعلام کرد به دنبال اخذ معافیت از آمریکاست تا به واردات گاز طبیعی از ایران ادامه دهد. او قصد دارد به زودی هیاتی را به این منظور راهی واشنگتن کند. در تاریخ پنجم نوامبر، آمریکا معافیتی ۴۵ روزه به عراق برای یافتن شریک جایگزین ایران داد که اکنون در حال منقضی شدن است.

آخرین توقف پری در عراق نیز روز چهارشنبه در منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق انجام پذیرفت. او با بارزانی، دبیر شورای امنیت کردستان دیدار کرد تا درباره «اهمیت همکاری در بخش انرژی و نقشی مهمی که کردستان در امنیت بخش انرژی عراق و پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور دارد» به گفتگو بپردازند.   منبع: انتخاب

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ الخطیب وزیر برق عراق وزیر انرژی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ