Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت: کشاورزان این استان در تابستان امسال با خاموش کردن موتور پمپ ها در ساعت های اوج مصرف توانستند 600 مگاوات معادل 5 برابر سهمیه پیشنهادی توانیر(شرکت تولید و انتقال نیرو)، صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، زینل قنبری افزود: سهم تابستانی استان فارس کاهش 118 مگاوات در مصرف برق کشاورزی بوده است که 600 مگاوات صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش حاکی است: براساس برآورد کارشناسان شرکت توانیر، پروسه تولید تا توزیع هر مگاوات برق 3 میلیارد تومان هزینه دارد، بنابر این با 600 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق ، صرفه جویی ریالی اعمال شده در مصرف انرژی در استان فارس حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان است.
قنبری گفت: شیرینی پنج برابر سهمیه مصوب صرفه جویی کردن زمانی به کام مردم فارس می نشیند که آنها در تابستان پیش رو ثمرات و اثرات این صرفه جویی را ببیندد و احساس کنند ، آیا روستاهای محروم و دور افتاده فارس تابستان امسال از محل این صرفه جویی کامی خواهد گرفت؟ آیا ظرفیت های جدید برای تولید انرژی در استان فارس ایجاد خواهد شد ؟ آیا تابستان پیش رو را می توان بدون دغدغه خاموشی برق سپری کرد؟
میدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت: پنج برابر بیشتر از سهیمه اعمال شده صرفه جویی کردن به معنی آن است که در شرایط بحرانی، مردم و کشاورزان فارس از حق قانونی خود برای مصرف انرژی بیشتر گذشتند و اجازه دادند که سایر مناطق کشور نیز از انرژی بهره مند باشند، آیا توانیر و وزرات نیرو در این زمینه پاسخی در خور این اقدام انسان دوستانه به فارس خواهد داد؟
روال معمول این است که شرکت های توزیع برق در پاسخ به این صرفه جویی کشاورزان ، آنان را مشمول بخشودگی و پاداش همکاری می کنند ، مهدی طالبی معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در این زمینه گفته است: از تعداد 23 هزارتفاهم نامه همکاری مبادله شده با مشترکین کشاورزی در استان فارس بیش از 90 درصد آنان مشمول بخشودگی و پاداش همکاری شده اند که این مبالغ در صورت حساب دوره آبان ماه 97 آنان منظور شده است.
به نظر می رسد علاوه بر پاداشی که به کشاورزان تعلق می گیرد وزارت نیرو وشرکت توانیر باید از محل صرفه جویی در مصرف برق تابستانی نسبت به ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی یا تخصیص یارانه و تسهیلات برای نصب کنتورهای هوشمند در مزارع کشاورزی دراین استان نیز مبادرت ورزد تا سایر مردم استان نیز از مواهب این صرفه جویی بهره مند شوند.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق صرفه جويي كشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود

عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای