Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:55:12 GMT

درمان هر درصد سوختگی چقدر هزینه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۱۸۹

درمان هر درصد سوختگی چقدر هزینه دارد؟

خبرگزاری فارس: محمد هادی ایازی در مراسمی که به بهانه روز ملی پیشگیری از سوختگی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵ درصد مسائل مرتبط با حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد بقیه بر عهده مردم و سایر نهادها، لذا رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت بسیار مؤثر است که در گذشته مغفول مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید از ظرفیت ۷۵ درصدی مردم و سایر نهاد‌ها در حوزه پیشگیری از سوختگی بهره‌مند شویم؛ چراکه پیشگیری مقوله‌ای مهم در حوزه سوختگی‌ها است و سالانه حدود ۱۸۰ هزار نفر به دلیل سوختگی دچار حادثه می‌شوند.

رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت ادامه داد: هر درصد از سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه برای نظام سلامت دارد و بسیار از خانواده‌ها زمانی که دچار این مشکل شوند حتی به زیر خط فقر خواهند رسید، بنابراین باید تلاش‌های لازم صورت گیرد تا حادثه رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان به دلیل تحرک بیش از حد و سالمندان به دلیل عدم مقاومت در مقابل حادثه دو گروه سنی در معرض خطر سوختگی هستند، گفت:‌باید سازوکار‌های لازم تهیه شود تا این افراد کمتر دچار حادثه شده و آسیبی نبینند.

رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت به نقش رسانه‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی در امر پیشگیری از سوختگی تأکید کرد و گفت:‌کمیته ملی پیشگیری از سوختگی زیر مجموعه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بوده و این کمیته تلاش می‌کند اقدامات پیشگیرانه را با همکاری سایر نهاد‌ها انجام دهد.

ایازی گفت: سوختگی الکتریکی نیز که به دلیل برق گرفتگی رخ می‌دهد می‌تواند قطع عضو را به همراه داشته باشد، سالانه ۱۳۰۰ نفر به دلیل برق گرفتگی دچار قطع عضو شده درحالی‌که می‌توان از آن پیشگیری کرد و از آنجا که جامعه کارگری بیشترین آسیب را در این زمینه می‌بینند، وزارت نیرو و کار نقش پررنگی در پیشگیری از این مسئله را دارند.

وی گفت:‌در تهران دو مرکز شهید مطهری و فاطمه زهرا در بخش سوختگی فعال بوده و به دلیل کمبود برخی از اعتبارات روند ساخت این مراکز به‌طور مثال در منطقه ۵ با کندی همراه شده است و امیدواریم با ساخت و بهره‌برداری این مراکز سوختگی در کشور اقدامات بیشتری را برای حادثه دیدگان انجام دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: برق گرفتگی قطع عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار