Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@14:59:32 GMT

سود آب بندان‌ها باید به روستا‌ها برسد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۵۲۵

سود آب بندان‌ها باید به روستا‌ها برسد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی از آب بندان‌ها برداشت می‌شود، جزء مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شورای عالی معادن هنوز در خصوص نحوه برداشت گل و لای حاصل از لایروبی آب بندان‌ها تصمیم گیری و اعلام نظر نکرده است، افزود: در حال حاضر این گونه گل و لای جزء مواد معدنی محسوب نمی‌شود و صدور مجوز در این خصوص در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران ادامه داد: لایروبی از آب بندان‌ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان باید برای همان آب بندان‌ها و اراضی کشاورزی در حدود بهره برداران همان آب بندان‌ها هزینه شود.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: اینکه کشاورزان و بهره برداران به چه میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب بندان‌ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب بندان‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواهد بود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان، شیوه نامه‌ای نیز در خصوص وضعیت آب بندان‌ها و نحوه بهره برداری و شرایط مالکیت آن‌ها تنظیم شد که باید مد نظر قرار گیرد.

بیش از ۸۷۰ آب بندان در مازندران وجود دارد
انتهای پیام/ک


شرکت آی منطقه‌ای متولی آب بندان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن شن و ماسه وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • رویش گل‌های بهاری در دل کوه‌های روستای شوراب + فیلم
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم