Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: نمایشگاه تقاضای فناوری برای نخستین‌بار هفته آینده در سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود برومند در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: نوزدهمین دوره هفته پژوهش با هدف توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور درحال برگزاری است که با توجه به این اهداف، برنامه‌هایی در دانشگاه‌های کشور و وزارت علوم در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سمینارها براساس چالش‌های مطرح شده برگزار می‌شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری با نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل تصریح کرد: امسال برای تعامل و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کاهش هزینه‌ها، نمایش فناوری وزارت علوم با نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران به‌طور هم‌زمان برگزار می‌شود که این نمایشگاه در دی‌ماه برپا خواهد شد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: همچنین برای اولین بار نمایشگاه تقاضای فناوری در هفته آینده برگزار می‌شود. یکی دیگر از اهداف هفته پژوهش تقدیر از پژوهشگران است که امروز از ۱۶۹ پژوهشگر برتر، ۱۸ نفر برگزیده شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. همچنین با توجه به نقش استانداران در حوزه پژوهش و فناوری از سه استاندارد با عملکرد بهتر نیز تقدیر می‌شود.

 

برومند در پایان خاطرنشان کرد: باوجود همه مشکلاتی که دانشگاه‌ها پیش روی خود دارند، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به مأموریت اصلی خود واقفند و تلاش خود را برای انجام این مأموریت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم تجلیل از پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و کارآفرینی را از ارکان اصلی جامعه فناور کشور دانست که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان، برطرف‌کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.
سجاد محمدعلی نژاد گفت: انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری و ارائه خدمات - به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا - به تمامی کنش‌گران در زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.
وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.
معاون وزارت علوم تأکید کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تأمین بخشی از نیاز‌های زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی