Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان حدود دویست کشور شرکت کننده در بيست و چهارمين نشست جهانی آب و هوا که در شهر کاتوویتس لهستان برگزار شد پس از حدود دو هفته مذاکرات فشرده بر سر پیش نویسی در باره چگونگی اجرای توافق پاریس برای مبارزه با گرم شدن زمین توافق کردند. به این ترتیب، توافق پاریس که در سال ۲۰۱۵ میلادی به دست آمد، از سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستيابي به اين توافق از اين جهت مهم است که نماينده امريکا نيز در اين نشست سند نهايي مذاکرات براي اجراي توافق پاريس را امضا کرد آن هم در حاليکه دونالد ترامپ ژوئیه  2017 میلادی گفت آمریکا از توافق آب و هوای پاریس خارج می‌شود.
ترامپ حتي در جريان تظاهرات ضد سرمايه داري در فرانسه، در توئيتي اين اعتراضات را نتيجه هزينه دولت پاريس براي استفاده از انرژي پاک دانست و نوشت: بسیار خرسندم که دوستم امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و معترضان در پاریس با تصمیمی که من دو سال پیش به آن رسیدم موافق هستند.
به زعم ترامپ توافق آب و هوای پاریس فشار بسیاری را به خاطر  سیاست‌های حامی محیط زیست بر مالیات دهندگان آمریکایی اعمال می‌کند.  اين ديدگاه ترامپ در حالي است که چندین نهاد دولتی در آمریکا اخيرا در گزارش جامع خود در باره تاثیرات زیان‌بار تغییرات اقلیمی بر اقتصاد آمریکا و سلامت آمریکاییها هشدار دادند.
گزارش ملی وضعیت اقلیمی آمریکا که در تهیه آن ده‌ها آژانس دولتی و سازمان رسمی این کشور نقش دارند،
اعلام کردند "با توجه به رشد بی‌سابقه تولید گازهای گلخانه‌ای، بخش های مختلف اقتصاد آمریکا تا پایان قرن میلادی حاضر (۲۱۰۰) میلیاردها دلار متضرر خواهند شد به نحوی که جمع این ضررها از درآمد ناخالص بسیاری از ایالت‌های آمریکا فراتر خواهد رفت.
اين گزارش بيانگراين نکته مهم است که ديدگاه کاسبکارانه ترامپ، کوتاه مدت و بر خلاف منافع ملي امريکاست و احتمالا دولت عميق در امريکا صرف نظر از ديدگاه ترامپ، با ملاحظه منافع حياتي اين کشور، رئيس جمهور را وادار کرده است که به اين توافق پاريس بپيوندد.
چه بسا عقب نشيني ترامپ از خروج از پيمان بين المللي آب و هواي پاريس، نخستين عقب نشيني او نباشد و با توجه به تهديد منافع امريکا او مجبور شود بار ديگر به ديگر پيمان هاي بين المللي که امريکا را از آنها خارج کرده است باز گردد و چه بسا باز گشت به توافق هسته اي (برجام) هم يکي از اين عقب نشيني ها باشد.
البته ممکن است تا کنون هم ترامپ به اين درک رسيده باشد که خروج از توافق هسته اي با ايران اشتباه بوده اما فشار لابي هاي صهيونيستي مانع از عقب نشيني او شده است.    --------------------------- رضا محمدمراد   

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گازهاي گلخانه اي توافق پاريس برجام دولت عميق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ایالات متحده بعد از اعمال فشارها توسط اسرائیل، نظر خود یا رویکردش را تغییر داده است و تحریم‌هایی را علیه گردان نیتسح یهودا إعمال نخواهد کرد.

این روزنامه نوشت که با وجود نقض حقوق بشر؛ اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تحریم‌هایی را بر این گردان نظامی اسرائیلی اعمال نکند.

این روزنامه افزود، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وعده داده است اطلاعاتی در خصوص گام‌های اتخاذ شده پیرامون نقض حقوق بشر ارائه شود. همچنین اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در این خصوص تماس گرفت و تلاش کرد که او را به سمت تغییر این تصمیم سوق دهد.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد: واشنگتن بزودی گردان نیتسح یهودا وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.

اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک یگان نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نیتسح یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک یگان ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.

انتشار این گزارش در وبستیات اکسیوس خشم و انتقاد دولت اسرائیل را براگیخت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) نوشت: «علیه ارتش اسرائیل نباید هیچگونه تحریمی تصویب و اعمال شود!» او افزود که دولتش از تمام راه‌ها برای مقابله با چنین اقدامی استفاده خواهد کرد.

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل نیز تصریح کرد، «إعمال تحریم علیه این یگان تصمیم خطرناکی بوده و پیامی نادرست به دشمنان ما در این دوران جنگ خواهد بود».

در چند سال گذشته تصاویر زیادی از جنایت سربازان گردان نیتسح یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

کد خبر 847259 منبع: شفقنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟