Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند از احداث مرکز نوآوری در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: به دنبال توسعه فعالیت های پژوهشی در دانشگاه بیرجند هستیم.

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند در گفت‌‍وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه به بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تکلیف شده که در حل مشکلات و چالش‌های جامعه حضور داشته باشند، گفت: از طرف دیگر در اسناد بالادستی بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت آفرینی و تربیت دانشجوی ماهر تأکید شده است و افق فعالیت ما در معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند، بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند در حوزه‌های مختلف حضور یافته اند، افزود: در خراسان جنوبی مشکلاتی مانند از بین رفتن منابع آبی، وجود ریزگردها، مسائل اجتماعی و مهاجرت‌هایی که به خاطر کم آبی صورت گرفته، وجود دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشگاه برای حل این مسائل گام‌هایی برداشته است، افزود: قرارداد‌های خوبی بین دانشگاه و بخش‌های مختلف منقعد شده؛ مثلا یکی از قرارداد‌های ما با محیط زیست و برای تأمین منابع آبی یکی از تالاب‌های استان است.
وی با بیان اینکه طرح‌هایی را در سطح ملی در حال اجرا داریم ادامه داد: یکی دیگر از قرارداد‌های دانشگاه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است.
نجفی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند مرکز رشد نداریم، ادامه داد: مراکز رشد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی بیرجند در حال تأسیس هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند یک مرکز نوآوری در حال احداث است، افزود: طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای توسعه پژوهش در دانشگاه بیرجند برنامه ریزی شده، ما را در حوزه فعالیت‌های پژوهشی راضی نمی‌کند و حتما توسعه خواهد یافت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند به برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: در این هفته روز در‌های باز را داریم که روز شنبه و سه شنبه در‌های دانشگاه ما به روی دانش آموزان باز است و دانش آموزان در این دو روز می‌توانند از دانشگاه ما بازدید کنند.
وی با بیان اینکه ۹۸ سخنرانی و ۱۸ کارگاه در هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها متناسب با رشته‌های تخصصی در هر دانشکده برنامه ریزی شده است.
نجفی گفت: دو میزگرد یکی با نمایندگانی از منطقه ویژه اقتصادی و صنعت و دیگری با حضور کارشناسان علوم تربیتی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: میزگرد اقتصادی ما با حضور سازمان‌ها و صنایع در دانشگاه و با هدف ارتباط صنعت با دانشگاه برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند بیان کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با حضور مدیران صنایع استان و دانشگاه‌ها در بیرجند برگزار شد که طی آن چالش‌های موجود در استان و ظرفیت‌های دانشگاهی برای حل این چالش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هفته پژوهش ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم