Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@22:02:32 GMT

استرالیا همچنان به تصمیمش درباره قدس پایبند است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۷۱۵

استرالیا همچنان به تصمیمش درباره قدس پایبند است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اعلام اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتحت اسرائیل نشان داد که از معدود کشورهای تبعیت‌کننده از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این باره است.
 
این در حالی است که انتقال سفارت استرالیا از تل‌آویو به قدس تا زمان امضای توافق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان انجام نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ناظران معتقدند، به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل با توجه به در پیش بودن انتخابات فرعی در سال آینده میلادی به نخست وزیر استرالیا در جلب آرای یهودی‌ها و مسیحیان محافظه کار و جلب نظر کاخ سفید و اسرائیل کمک خواهد کرد.
 
اما مالزی همسایه مسلمان استرالیا مخالفت شدید خود را با تصمیم ضد فلسطینی این کشور اعلام کرده است.
 
دولت مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از راهکار تشکیل دو کشوری برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها دفاع می‌کند و این تصمیم موریسون اهانت به فلسطینیان و درگیری‌شان به خاطر حق تعیین سرنوشت است.
 
اندونزی نیز که دیگر همسایه استرالیا با جمعیت اکثرا مسلمان نسبت به تصمیم استرالیا و پیشنهاد این کشور مبنی بر انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس ابراز ناخرسندی کرده است.
 
اما موریسون امروز (یکشنبه) در اشاره به واکنش جاکارتا ادعا کرد: واکنش‌های بین‌المللی بررسی شده و تصمیم من به پیشروی در طرح راه حل دو کشوری کمک می‌کند.
   
وی به خبرنگاران مدعی شد: واکنش‌هایی کشورهایی که به دست ما رسیده تاکنون بررسی شده و استرالیا به راه حل دو کشوری احترام خواهد گذاشت و همچنان آن هدف دائمی ماست.
 
در میان مخالفت شدید مقامات فلسطینی با این تصمیم کانبرا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تصمیم نخست وزیر استرالیا تقدیر کرد و آن را گامی در مسیر صحیح خواند.
 
در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است: ما به دولت استرالیا به دلیل موضعش در زمینه حمایت از تحریم‌ها علیه ایران و حمایت از موضع اسرائیل در سازمان ملل علیه یهودی ستیزی تبریک می‌گوییم.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث‌چاینامورنینگ، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوهای رسمی درباره ورود ژاپن به پیمان «آکوس»، «شین وون سیک،» وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول درباره پیوستن به بخشی از این پیمان امنیتی مذاکرات را آغاز کرده است.

پیمان آکوس یک پیمان دفاعی دو مرحله‌ای است که در سال ۲۰۲۱ بین آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عقب راندن از نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل گرفت.

در حالی که اولین مرحله برای ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای استرالیا به سه هسته اصلی محدود می‌شود، سه کشور عضو احتمال پیوستن سایر کشورها به مرحله دوم یا «ستون ۲» را افزایش داده‌اند که هدف آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی از جمله محاسبات کوانتومی و موشک‌های مافوق صوت است.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشست مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی در ملبورن گفت کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.

وی دراین‌باره گفت: در جلسه امروز ما همچنین در مورد امکان مشارکت با مرحله آکوس بحث کردیم. ما از فعالیت های مرحله دوم آکوس حمایت می کنیم و از اینکه اعضا کره جنوبی را به عنوان شریک در نظر می گیرند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6093972

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ